Urinvägsinfektion?
Jag har nyligen blivit hund ägare till en Tik på snart 9 veckor. Jag har bara haft henne i två nätter.
Hon kissar jämt och ständigt, och det blir bara som små droppar.Och när hon väl kissar mycket så droppar hon medans hon går. Hon verkar pigg och glad för övrigt.
Så jag undrar om det kan vara urinvägsinfektion?
Någon som vet ?
Vad menar du med jämt och ständigt? Flera gånger i timmen eller?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hej! Grattis till valpen 
Valpar kan lätt få UV, jag har dock själv aldrig varit med om det och kan inte ge några tips. Men att valpen småkissar låter ju suspekt. Kankse har uppfödaren lite råd att komma med? Annars kanske du kan ringa en veterinär och höra vad de tror. Har valpen urinvägsinfektion behövs troligen medicin.
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
Ja, grattis med valpen! Vad är det för ras?
Vår berner-tik fick urinvägsinfektion när hon var liten valp (9-10v). Det var på vintern med snö ute och valpen har ju ingen päls på magen. Vi såg direkt att det var urinvägsinfektion eftersom det blev röda fläckar i snön (kissar blod). Det blev tur till veterinären och penicillin-kur, sedan blev hon bra. Hon kissade lite och ofta som du skriver.
Tack :)
Ja, hon kissar och små skvätter flera gånger i timmen. Det handlar om ca tio minuters mellan rum innan hon "kissar" igen.
Jag har googlat lite om urinvägsinfektion och hittade b.la att Labrador retriever är en ras som löper "större" risk att få det.
Jag har en blandras mellan en Golden retriever och en labrador retriever. Det förekommer ofta hos tikar och valpar dessutom.
Så jag ska ta och ringa veterinären nu.
Tack för alla svar !