Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 5348 ggr
[rightPAW]
0

Efter mycket om och men

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egentligen skulle jag hämtade en amstaff imorgon, men allt strulade sig med transport och dyl så det var bara att leta vidare. Jag var verkligen inte på humör men har man drömt om en hund i så gott som hela sitt liv så ger man inte upp.
Och jag hittade min blivande livskamrat, och imorgon åker vi nedåt för att hämta hem honom.

Diezel, amstaff/rottweiler, 8 månader, 32 kg.

Catnap
0

Lite nyfiket bara, när du köper en hund på distans, har ni någon prövotid? Tänker på den förra hunden du skulle köpa men inte kunde köpa för att du inte fick skjuts. Känns det inte rikabelt att köpa en hund man aldrig har träffat? Glad 

Lycka till med hundköpet

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

[rightPAW]
0

Självklart får man prövotid, för även om nuvarande ägare berättar massor om hunden och den låter perfekt så kan ju allt bli annorlunda när den kommer till ett främmande ställe.

Men jag hoppas Diezel är lika underbar som det låter :)

Saiipz
0

Tycker själv inte att man ska köpa någon rottis/amstaff blandning, för de blir stora mördarmaskiner.

men de är ju vad man tkr själv. o hur kmr de säg att han väger så mkt? :P

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

[Hilo]
0

#2 Vad ägare säger ska man alltid ta med en nypa salt.

De kan vara rena skitsnackare, haft med sådana att göra fler än en gång.

Vacker pojke dock, MYCKET hund, blir massa skoj med tuff aktivering och hjärngymnastik.

Lycka till!

[Hilo]
0

#3 Varför blir de stora mördarmaskiner?

marinelady
0

#3 Okej nu har jag förståelse för att du är 13 men hundar blir vad man gör dom till, det är ingen hund som blir en mördarmaskin, det är en människa som gör dom till det. Sen är inte vikten något att fokusera på, så länge hunden är i god kondition och inte fet :), det är ju ändå en hund med stora raser i sig.

Tycker det ska bli kul och höra vad du och mysbrindeln ska hitta på framöver :) första tiden är alltid en pövning oavsett om hunden kan lämnas igen eller ej ;).

* En hund är inte tung om den inte passerar 80kg*

Hälsningar mastiff älskaren.

Workingdog
0

#3 varför blir det en mördarmaskin? Som #6 säger så blir hunden det man gör den till. Visst raserna kanske är tuffa och inte världens enklaste raser att ha och göra med. Men om man vet vad man gör så kan hunden blir en riktig myshund :)

#6 haha exakt :p Våran DDB är inte såå tung, hon väger bara 50 kg ^^

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Hilo]
0

Haft både rottweiler och vart jourhem åt en amstaff.

Rottweiler är min kärleksras.
Mysigare hund får man leta efter..
Längtar tills den dagen får känner att jag har tid för en rottis igen Kyss

Hundarna blir ju vad man gör dem till, generellt sett.

[rightPAW]
0

#3 Ja min hund kommer vara en riktig mördarmaskin, precis som din hund är en liten jobbig, irriterande bjäbbig råtta.
Du kanske har träffat en amstaff/rottis med dålig uppfostran, okunniga ägare eler vad det nu ärsom fått den dit, precis som jag endast träffat SKITDRYGA bjäbbare av din hunds ras, dömer jag alla hundar av den rasen för det? Nej.

Till er andra, ja uppdaterar så fort han kommit i någorundaordning här imorgon och berättar hur bilresan etc gått, och självklart mer bilder på killen Flört

Slänger upp en bild på han och hans mamma Zelda, tycker den bilder är så go!

Fridaaaa
0

#3 Du kan få schäfer, golden, Tax osv att också bli "mördarmaskiner". Skyll inte på rasen, utan ägaren/den som uppfostrar hunden! Hundar blir vad man gör dem till.

Lycka till med nya vovven! :D Verkligen söt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Catnap
0

Alla hundar kan bli mördarmaskiner, oftats beror dcet på ägaren men det kan också vara något fel på hunden. Har hört om hundar som fått hjärnblödning och bitit någon. Så viss finns det fall då det beror på hundarna och avel på dålig mentalitet, däremot var det en nyhet att den korsningen bli mördagmaskiner då de inte är det var för sig Tungan ute

//Angelica

ProCanis
0

#3 kanske inte menar just mördar maskin med o säga mördarmaskin (hoppas jag iaf) Men jag Alltså det har ju o göra med hur pappan var och hur mamman var..Jag känner faktiskt en rottisamstaff, han är jättestor, men hur feg som helst :-D riktig fjant..Men han är lätt att ha o göra med..lätt att jobba med..himla söt ch snäll hund :-) en liten hund i en alladeles för stor kostym :-)
#3 för om man tar en rottisamstaffblandning och har tur att dennes föräldrar var stabila och bra så får man en hund som har den där intensiteten som en amstaff kan ha men samtidigt dendär trofasta biten med rottisen.. och rottisdelen av hunden kompleterar amstaffdelen av hunden bra..

Men det är ändå ingen hund för någon som inte kan träna med sin hund eller vet hu rman gör osv..

[rightPAW]
0

#12 Syftar du på att jag inte kan eller var det bara ett faktum?

Hursomhaver så är jag ung, inte korkad. Jag skulle aldrig köpa en hund som kräver mer än jag kan ge det är varken rätt gentemot mig eller hunden. Jag och Diezel kommer gå många kurser och vi kommer ha riktigt rolig tillsammans, det är jag säker på.
Och så måste jag ju skriva att vi kommer träna vardagslydnad mm varje dag, annars får jag väl smisk på stjärten av er som tror att om man inte skriver allt man ska göra, så gör man det inte. ;)

ProCanis
0

rightPAW, nejnej =)

elektra1
0

#9, så skriver man inte åt en 13 åring!!  Du idiotförklarar verkligen dig själv när du skriver så där. Kolla efter info om ålder innan.

Elinormaggan
0

Jag tror h*n menade inte mördarmaskiner allvarligt, man får läsa lite mellan raderna och sila texten, h*n skämtade nog bara, de kan ju upplevas som "mördarmaskiner" näe man hört ryckten osv och så får man syn på en som ser lite "lömsk" i ens ögon när man inte är van vid att se den.

Typ jag kallar många av mina djur tjockis fast dom är i lagom hull, jag typ säger det för att det låter sött och vdet jätte många flera som gör det x)

Vissa hundar kan ju se lite "arga" ut när man inte är vana vid att se rasen, ni vet (:?

#13 Lycka till! Ska själv ev köpa en valp snart :)

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

[rightPAW]
0

#15 Det spelar ingen roll om hon är 13 eller 30, och vadå idiotförklarar mig? Hon trackar ner på min hunds raser, visst, men får inte jagvara ärlig och säga mitt tycke om dom hundar jag träffat som är av samma ras som hennes hund? Och förresten är jag inte mycket äldre än henne. Sen struntar jag i om det var allvarligt eller ej, det är inte speciellt trevligt att höra.

#16 Vad kul, vad blir det för ras på valpisen? :)

Emaljoh4
0

#17 Även om du tycker att hon "trackar ner på min hundras", så kan du ju bete dig lite mer moget tillbaks och inte säga att hennes hund är en bjäbbande råtta? Det är inte särskilt moget faktiskt… Och du trackar faktiskt ner på hennes hund också… Du vill inte att hon ska tracka din hundras, då behöver inte du tracka ner på hennes heller.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[rightPAW]
0

#18 Alltså läser in ens inläggen människor?! Jag skrev att DEM hundarna jag träffat har varit som små bjäbbande råttor, då skrev jag även att jag INTE dömmer alla hundar av den rasen. Alltså trackade jag inte ner henneshund, rasen eller what ever. Jag påpekade ett faktum. Herregud.

[rightPAW]
0

Nu åker vi! :D

[Hilo]
0

#16 Spelar ingen storre roll tycker jag. Så mycket skit det cirkulerar kring raserna känns det lite osmakligt att skämta om en sådan sak, och trampa på många ömma tår.

Linnea
0

Ibland är det bra med en jämförelse.. Många kallar vissa raser för mördarhundar men tänker inte på hur många individer av deras "egen" ras beter sig.

Skynda långsamt så går det fortare.

Emaljoh4
0

#20 Lycka till! Glad Hoppas det kommer gå bra!

[rightPAW]
0

Nu är grabben hemma, han låg med huvudet i mitt knä nästan hela vägen hem och nu håller han på upptäcka huset och trädgården för fullt :D

Elinormaggan
0

#24 Vad kul :D!!

Pumi :) (#17)

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

[rightPAW]
0

Min fina grabb :)

Emaljoh4
0

Så söta bilder. Glad

Är han som förra ägaren sa?

[rightPAW]
0

#27 Han är bättre :) Självklart ligger det mkt träning framför oss men han är lättlärd och väldigt positiv :D

Catnap
0

#28 Vad kul! Måste även säga att jag tycker att han var riktigt söt och stilig på bilderna, trots att jag vanligtvis inte är så överförtjust i den typen av raser utseendemässigt. Ett riktigt charmtroll :)

//Angelica

[rightPAW]
0

#29 Tackar man tackar :) Hela familjen är överförtjust, dom tycker jag ska para honom så dom får en valp haha. Men det får dröja om det ens blir av ;P
Är så himla nöjd med honom, han är så himla go!

Gluskap
0

Han är verkligen fin!
Varför ville förra ägaren sälja honom?

Mischa
0

#30 Hoppas verkligen du är förståndig och inte sätter honom i avel.

I övrigt önskar jag dig lycka till, det kan vara svårt att avgöra hur hunden är såhär tidigt, det brukar ta ett par månader innan dom bott in sig.

≧◔◡◔≦

[rightPAW]
0

#31 hon hade sålt honom till broderns flickvän som inte alls hade förståelse för rasen och visade sig vara hundrädd, så hon vågade inte riktigtge honom den uppfostran och diciplin som krävdes. Så uppfödaren tog tillbaka honom med hennes tik oc han rök ihop hela tiden och trissade varandra så det var ett himla liv där.

#32 Han är UA på allt, modern har välrdens bästa psyke och likaså pappan, så förstår inte hur en kull kan skada om man hittar rätt tik i framtiden. Visar han sig olämpig så självfallet inte, men håller hans psyke i sig så tycker jag inte det ska vara några problem.

Tangotime
0

#33 Måste ju säga att han verkligen är fantastiskt vacker! Jätte söt! Skrattande

Ang hans hälsa. Är han AD/HD röntgad?

Ska du i framtiden avla på honom hoppas jag att du kräver endel av tiken!

Gluskap
0

Han är väl bara 9 månader och då bör han inte vara HD/AD röntgad än?  jag undrar däremot om hans föräldrar är röntgade och rotweiler ska väl ögonlysas också?

Emaljoh4
0

#35 Han är till och med bara 8 månader.

Tangotime
0

Ja ha, så ung. Tja det går ju att röntga ändå iofs. Jag hade nog gjort det om det var en hund jag skulle köpa. För att veta så det inte är katastrof i alla fall.

[rightPAW]
0

Jadå det är han, även om man kunnat tro att han käkat speed eller något till frukost. Han har varit hopplös hela morgonen, hoppar, biter, juckar.. Har försökt avleda honom och aktivera honom men så fort man kommer in är han igång igen…

marinelady
0

Tydliga regler och TYDLIGA rutiner också får du lära dig att stänga av honom om han varvar för mycket… alltså tvinga han att ta det lugnt! Det där beteendet är typiskt hundar som kommer till nytt ställe och ska testa allt!  Så bestäm dig för ett schema med aktiviteter,promenader vila mat mm och håll sen det.

[Hilo]
0

#35 Yes, rottweiler Bör ögonlysas, men tror inte det är ett "krav" för avel.. Osäker på den biten dock.
Men de bör absolut ögonlysas, likaså röntgen är Extrem viktig, då rottweiler lider av klent skelett.

[rightPAW]
0

#40 Bör rottisblandningar också ögonlysas eller är det bara renrasiga?

[Hilo]
0

#41 Efter som det finns rottweiler i din hund, även om vi inte vet hur mycket, så skulle jag nog ögonlysa din grabb för att vara på den helst säkra sidan.

[rightPAW]
0

#42 50% rottis är han, ska ringa vet och rådfråga om kastrering etc så ska kolla tid för ögonlysning också

[Hilo]
0

#43 Ja, så ja.. Men du vet inte hur mycket rottis han är i genetiken, och därmed hur mycket anlag m.m. han har för problemen.

I genetiken kan han vara 75%, eller 96% rottweiler och kanske bara då 25% eller 4% amstaff..

Även om han har renrasiga föräldrar.
Förstår du? Glad

Jättebra att du ska kolla upp det!

[rightPAW]
0

#44 Yes jag förstår, ska även prata mer med uppfödaren om fadern, träffade aldrig honom när vi hämtade honom då han avlivats (vet ej varför).

pippa__
0

Där va väl amstaff också i honom och då är det ju ganska löjligt att blanda in allergier m.m. från den rasen..

Låter konstigt att han är sååå snäll och trevlig, men så har ahan redan varit i slagsmål me en tik vid 8 månaders ålder. Det är inte stabilt psyke..

Kalli
0

#44: Kan du förklara för mig hur han genetisk kan vara 96% Rotteiler om han har renrasiga föräldrar? Jag lärde mig nämligen i skolan att man ärver 50% av sina anlag från mamma och 50% från sin pappa (därmed inte sagt att det är 50/50 i vilka anlag som slår igenom).

Till TS, är det en himla vacker hund. Låt det stanna vid det och avla inte på honom, det finns redan allt för många Amstaffblandningar som behöver hem.

[rightPAW]
0

#46 Att han får komma tillbaka till sin mamma vid 7 månaders var inte bra för honom, tiken var väldigt svartsjuk och därför blev det bråk. Det kan hända vilka hundar som helst, även dem med psyke utöver det vanliga.

#47 tack, han är mkt vacker. Det ligger mkt i det du säger, hade inte riktigt det i åtanke men du har rätt :)

pippa__
0

#48 Klingar inte bra i mina öron…

[rightPAW]
0

#48 Min hund är en snäll och trevlig kille, tvivlar du på det är du varmt välkommen att hälsa på honom och bilda dig en uppfattning därifrån :)

Mischa
0

#47 skulle gissa att hon tänker på hundens fenotyp (altså vad som slått igenom) och inte genetiskt, men annars har du rätt.

#33 ua på allt och värdens bästa "psyke" trots att hunden inte är vuxen än.

För mig låter det som att ta ut segern i förskott, vidare kan jag inte begripa varför allt detta är en anledning att sätta x antal valpar till världen.

Vad det du om hälsan i bakgrunden, den erfarenhet jag har av amstaffblandingar är tyvärr att främst hälsan oftast kommer i kläm, med bla allergier och demodex.

≧◔◡◔≦

[rightPAW]
0

#51 Vill ni se hans papper? Kom igen mnniskor, jag är inte ute efter att tjafsa o precis allt men ni är ju helt wacko… detta forum är helt åt skogen

Fridaaaa
0

#52 Håller med till viss del, vissa ha svårt att hålla sig till vad tråden handlar om, vissa åsikter kan man hålla för sig själv, onödigt att såra andra.

Och till er andra: Varför inte bara skriva snälla saker eller hålla er till tråden? Alltså, det blir mkt trevligare här då!

[Driva]
0

TS jättefin grabb! Han är verkligen vacker!

Lycka till med träningen :)

Tangotime
0

Kan själv tänka mig hur ledsen jag skulle bli av alla fördommar från folk som aldrig träffat den nya hunden man nyligen hämtat och tycker så fantastiskt mycket om. Ang alla sjukdommar/mentala utveckling/hundslagsmål osv så är det ju faktiskt något som TS får stå för. Skulle hunden visa sig vara sjuk osv är ju inte det vårt problem eller hur. Tycker hon att hunden har ett bra psyke så får vi hoppas att den har det Skrattande  Man kan ställa frågor och säga vad man tycker på så många olika sätt. Och nu när TS är överlycklig över sin alldeles egna hund kan vi väl hålla en lite positivare ton?

Och som jag sa tidigare, han är jätte vacker!

Maja2
0

å herregud så tjusig hund :) 

jag önskar dig lycka till med snyggingen :) 

Vad jag skulle kolla upp om jag var du, är varför pappan avlivades. Sjukdom? nåt annat?

[rightPAW]
0

#54 Ja han är himla fin :) Tusen tack :)

#55 Tack :)

#56 Det ska kollas upp, tror dock det var något med ägarn…

[Hilo]
0

#51 Ja, det är möjligt, haha! Är superförkyld och lite snurrig för tillfället Oskyldig

Emmma
0

#55 Håller med! mkt bra sagt.
Har själv en ponny som alla talar illa om hela tiden och de är inte kul, nu är han visserligen väldigt speciell och lite elak. Men vad gör de, de är ju min häst och jag älskar han. Så ja skiter i dem :)

En mycket fin hund du köpt :)

[rightPAW]
0

#59 Hästar är ju lite speciella, en "elak" häst behöver ju inte vara helt åt helvete liksom :) Skulle gärna vilja se en bild på ponnyn.

Ännu en bild på min fina pojk ?

Till alla er som kommer med fördomar etc, detta är en tråd där jag ville presentera min första alldeles egna hund, jag förväntade mig att fok skulle glädjas åt det eftersom vi är hundfolk allihop. Jag vet inte om det är avundsjuka eller om ni bara är översittartyper som tror ni vet bättre än alla andra men så här är det, Diezel är en riktigt vacker kille, och han är min. Han kanske inte är perfekt för omvärlden men i mina ögon är en den absolut finaste hund jag träffat och jag tycker fruktansvärt mycket om honom. Vi har en lång väg att gå pga dålig uppfostran men vi kommer klara det fint, med eller utan era lyckönskningar.

Och till er som säger att han är fin och önskar oss lycka till, ni är guld värd!

[Hilo]
0

Han är så snygg. Älskar brindle :)

Fridaaaa
0

han är verkligen supersöt! Hoppas att ni får många roliga stunder ihop! :D

[countess]
0

#60 ofta är det ju så att hundmänniskor ska veta bättre även andra djurmänniskor av olika dess slag .

Det här är din första hund skit i vad andra säger . men även så är det här den hunden du kommer att göra många fel med mistag osv första hunden är ju försökskaninen :D och det är nog det dom vill säga att du inte ska göra samma misstag som dem :)

ta åt dig goda råd och testa dig fram själv du kommer att lyckas bara du vill :)

därimot tycker jag du ska tänka om med aveln hur fin han än är och blir så finns det alldeles för många sånna här blaningar som inte har något hem osv :(

pippa__
0

Synd att folk inte kan ta åt sej av tips istället!

Det är jätteroligt att du har fått en hund, men när du börjar skriva saker som folk inte håller me om så får du inte bli putt för att man säger emot…

Fridaaaa
0

#64 alla har sina åsikter men vill hon inte ta emot tips behöver hon inte. Man lär sig själv efterhand allting, och man lär sig sin hund vad som är bäst för den. Man behöver inte vara otrevlig och säga "Synd att folk inte kan ta emot tips istället". Det är inte det tråden handlar om! Sluta förstöra lyckan för henne!

[rightPAW]
0

#64 Jag tar åt mig av tipsen, men varför ska jag behöva höra massa skit om min hund? Ni anmärker på att han inte alls kan vara bra i psyke för att han och modern inte gick ihop, han kan inte vara UA för tt han är 8 månader och blablabla. Ge hit tipsen så ska jag ta åt mig dem, spara snacket till nån som har tid eller ork att diskutera med dig om en hund du aldrig träffat eller ens sett utifrån ett par bilder.

#65 jag har bara hört "avla inte på honom", inget annat om "misstag" dem gjort med deras hundar. Kom gärna med sånt ni, alla tips och råd uppskattas men som sagt vill jag inte att nån ska anmärka på en hund dom aldrig träffat. Tror ingen av er skulle bli så glad om nån kom och gör en höna av en fjäder med precis allt man skriver liksom…

pippa__
0

#65 haha jaja…

Valkyrie
0

Skit i vad alla säger!
Herregud säger jag bara..

Jättefin hund, älskar själv sånna blandningar, lite utmaning ändå och många är hur mysiga som helst :)
Lycka till, ser ut att trivas superbra!
Kul om du tar kull, om du ser att han passar bra till det alltså =)
Mvh

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Fridaaaa
0

#65 Se du hånar andra för att dem skriver vad dem tycker men du tror själv att du har rätt i allt du skriver?

#66 Tyckte bara att många verkar så negativa på raserna i han osv men det är min uppfattning

Kalli
0

#48: Tycker tvärtom att du verkar lyssna när det gäller avel, förstår att det är jobbigt att höra det om och om igen dock.

Gillar den sista bilden, min hund får också massa skinn "över" runt halsen när han ligger ner. :)

[rightPAW]
0

#69 Det jag skrev var inte menat åt dig utan den över, vi skrev nog samtidigt så ditt inlägg hann jag inte se så det var inte dig jag menade, så ursäkta om du missuppfattade! :)
Och raserna, jag tycker han är en väldigt fin blandning, väldigt lyckad. Sen får ni andra tycka vad ni vill :)

#70 Haha ja det ser så gulligt ut! Han har mkt "löst skinn" runt halsen så det är mycket att ta i när man pussas och myser på honom :D

[Vargnatt-]
0

Grattis till din stiliga vovve, han var verkligen jättefin! Glad

Fridaaaa
0

#71 Jaha oki! Ingen fara :)

Jag tycker att han är supersöt :)

Emmma
0

#60 Här är en bild på min ponny, fler finns på min sida :)
Vi har fått kämpa mkt men vi har också lyckats tagit oss vidare och han är nu en mkt trevligare ponny, men vissa saker sitter kvar och de är väl bara och kämpa vidare.

Lycka till med ditt fina köp och hoppas det blir en hundträff snart så man får träffa han :)
Grejjen med omplacering är ju att man missar "uppfostringstiden" och kanske får endel mindre önskvärda beteenden som de inte lagt ner tid på, men kämpar man och har sina mål och även tar emot tips så är chansen stor att man lyckas få den till vad man vill :)

Saiipz
0

(4# oosv..) visst jag är 13, men jag kan veta om de för de? :O känner en just nu som har de. har fina föräldrar o allt. men aldrig sett en värre hund:S

o varför jag själv tkr de blir mördarmaskiner är för att, visst jag älskar både rottisar, o amstaffer. men tänk som att "amstaffer har riktigt kraftiga käkar, o om de inte sköts rätt så kan de få kamplust." och rotweiler "stora, o kraftiga. o vissa är aggresiva."

Om dessa tsm, kan de få fel. plus om de tsm skulle bli aggresiv. då skulle de bli stora mördarmaskiner, spec om de hamnar hos fel personer.

Saiipz
0

#17 , gud asså har själv en renras amstaff, o han är otroligt snäll! :) men menar ju inte så :S o trackar inte mot din hunds raser. men tkr att de kan bli mördarmaskiner lätt :S så man måste tänka på de?

slänger in bild på min älskling balthasar <3 :)

[rightPAW]
0

#76 Du kan inte komma och säga till mig, att min hunds raser blir mördarmaskiner, fattar du inte det? Har du inget snällt att säga så säg ingenting alls, vad ger det dig att försöka läxa upp mig vars hund är dessa raser?

[Hilo]
0

#75 Som min "flabbrador" också kan bli i fel händer.. Visst, de raserna ska ha mjuka bett, men de kan hugga de med.. Det finns det bevis för i många barnfamiljer..

Så att dra de raserna över en kam känns inte som vetande, utan antaganden och fördomar..

Nåja, visst. De är svåra, stora raser, men då ska du neka alla stora blandraser. Om det så är en golden/rottis, amstaff/rottis eller en labbe/golden.
Inte bara muskelhundarna..

Saiipz
0

#77, sa bara vad jag tyckte :O känner vet, o hon tyckte de var rätt dumt o avla på dem. men att i rätt händer kunde de ju klart bli jättebra hundar. men lixx. rottisens strl, o amstaffens krafter är ju inte direkt bra kombination.

#78 jaaa, de är ju helt klart ;)

[Hilo]
0

#79 Så, du håller alltså med mig om att alla stora raser kan bli mördarmaskiner..?

Fridaaaa
0

#79 Allt som gäller är uppfostran och rätt hantering, det är allt. Dem är inte mördarmaskiner för att dem är just den/dem raserna!

Och har då såna nedlåtande åsikter kan du behålla dem för dig själv och inte förstöra andras glädje!

Saiipz
0

#80 nej, tkr bara kamphundar kan bli så om de avlas fel. (självklart andra med) men sa bara de. Men, med rätt personer blir de ju BRA! men tkr själv inte de ska bli mer blandraser.

#81, ja! de tkr jag med!

tacktack :S

Workingdog
0

#82 det finns inte ens något som heter kamphundar, det finns ingen ras osm heter kamphund! Det är bara ett "påhitt" en kamphund är en hund som är tränad till kamp!

/Mvh Jennifer

[Hilo]
0

#82 Sådana tanka som sätter fart på folk och som får folk att trycka ner en ras i skiten.

Att förvänta sig problem är att skapa problem.
Du kommer också lära dig det sen.

Allt är inte svart och vitt.
Det var ett klumpigt uttalande från din sida.

Var bara det jag tyckte.

Fridaaaa
0

#82 Inget fel på blandrashundar?! Dem är lika mkt värda som en renrasig hund! Och man kan inte dra alla inom samma raser över samma kam, för det är individuellt hur dem beter sig, du kan få en schäfer, Tax mfl att bli minst lika aggresiva?! "kamphundarna" ligger inte ens i 10-i-topp listan på raser som har bitit flest gånger.

Det var inget illa ment, men man behöver inte säga elaka saker som att någons hund är en mördarmaskin osv.

Noa-Nisse
0

hehe håller med ;P ingen hund över 80kg är stor hehe.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Kalli
0

#79: Fast det var inte vad du skrev, du skrev "Tycker själv inte att man ska köpa någon rottis/amstaff blandning, för de blir stora mördarmaskiner." Ett rätt klumpigt uttalande där du får det att låta som det är ett faktum att dessa blandningar blir "mördarmaskiner". Vad vinner man på att skriva det i en tråd där någon är glad åt sin nya hund?

Sen är jag inte heller positiv till att man blandar raser, helst med Amstaff/Pitbull, eftersom marknaden är mättad. Men det behöver inte betydda att hundarna blir "dåliga" och detta är dessutom enomplacering. TS har alltså inte satt hunden till världen och som jag förstått det planerar denna inte heller att ta valpar på hunden.

Saiipz
0

#84 jag älskar amstaffer, o alla hundar! o känner mkt till alla idioter! men tkr inte du behöver bete dig som om jag vore 3 år. Jaaa, jag är kompis som har blandras med amstaff+ något annat, o sen en rottis/amstaff.

Och lyssna nu då! JAG TKR ATT MAN INTE SKA AVLA PÅ AMSTAFF/ROTTIS ELLER LIKNANDE, FÖR I FEL HÄNDER KAN BLIR DE MÖRDARMASKINER! INGET MÅSTE, MEN SÄGER DE!

Vet själv ju att amstaffar, o andra "kamphundar" är jätte snälla, o blir själv irriterad på alla jävla människor som är så dryga när man ska ut o gå :S men mena inte o göra er arga? :S

men tkr inte ni fattar något av vad jag menar heller!

#87, nej! jag skrev att de KAN bli de.

[rightPAW]
0

#88 Lilla vän, tror du inte jag är medveten om att varenda hund kan bli aggressiv, eller vi kan ju använda ordet mördarmaskin istället. Alla hundar, din, min, allas hundar kan bli en mördarmaskin med fel uppfostran och hantering. Ingen i den här tråden tror något annat, och ärligt talat, skulle du säga till din kompis att hennes hund var en mördarmaskin pga dess raser? Herregud… Brist på respekt, det är vad det är.

Kan ju tala om att min mördare iallafall ligger i mitt knä just nu, och inatt fick matte inte ha täcket ifred så fick lov att ha varsitt ;)

Saiipz
0

#89 jo, de vet jag. min schäfer blev de, (han hade fel på höfter, o nerver) men jag säger inte att hennes hundar är så p.g.a deras raser, utan de är otroligt konstiga dem med :O

men de behöver ju inte vara de, utan kan ju bli jättesnälla helt klart!

[rightPAW]
0

#90 Alltså jag får fortfarande ingen klarhet i varför du skrev det från början. Vad tjänar du på det? JAG ville presntera min hund, inte höra andras åsikter om hans raser. Så förklara gärna för mig varför du överhuvudtaget skrev det, och kom inte med "att dom blir kamphund i fle hantering", det gör mig bara förbannad att du, 13 år försöker läxa upp mig och resten av folket i trådan.

[Hilo]
0

#88 Direkt kopierat från ditt inlägg #3

"Tycker själv inte att man ska köpa någon rottis/amstaff blandning, för de blir stora mördarmaskiner."

Så du skrev att de blir - Läs om, läs rätt.
Jag sa att det var ett klumpigt uttalande från din sida, och det tycker jag fortfarande.
Sen om det får dig att tycka att jag är tre år, så visst.
Men det Var ett klumpigt uttalande.

Tänka innan man talar.
Tack för mig.

Kalli
0

#88: Hilo har redan skrivit vad jag ville skriva. Kanske tänkte du skriva kan bli men det var inte vad du skrev.

Maja2
0

Ts, har du fått reda på varför hundens pappa var tvungen avlivas?

GaloppHov
0

Håller med Hilo, min mamma har haft många rottisar och alla var underbara men de uppfostrades rätt så visst om en rottis/amstaff hamnar i fel händer så kan de ju bli aggressiva men mördarmaskiner vet jag inte riktigt.. men som sagt, en golden kan lika gärna vara en "mördarmaskin" om du nu tycker att rottis/amstaff är det.

Vill inte lägga mig i något bråk eller liknande, sa bara åsikt om det hela

mandariiin
0

Vill bara påpeka att min Chihuahua är mer aggresiv än min pitbull Tungan ute

trots samma uppfostran…..

Jätte fin hund! Lycka till!

sara7012
0

Jätte fin hund! Hoppas ni får massa kul ihop. Va roligt att du har tänkt gå kurser med honom. Nått speciellt du tänkt dig då? Jag går själv en valpkurs med min schäfer just nu.

[rightPAW]
0

#94 Pratade med Diezels mammas ägare, hon visste inte heller men hon skulle höra sig för och återkomma till mig. Kan ha varit nånting med ägaren, om jag fattade saken rätt var hon lite speciell eller hur man ska säga.

#96 Diezel fick leka med en papillon/chihuahua idag, jisses vilken knäppis. En bekant till mig som har den och den plutten är helt tokig. Lät inte Diezel ligga i sin egen soffa, höll på bita honom i tassarna och morrade så fort han kom nära. Hemma hos oss liksom. Så nu är Diezel nöjd över att vara själv hemma med matte så han får tillbaka sina grejer utan att få skäll för det ;)

Saiipz
0

eftersom att alla verkar tycka att jag är dryg o försöker läxa upp er, fast jag inte försöker. då verkar de rätt seg, att några som är 18 (?) eller så, är dumma tbx? :O sa bara vad jag o andra har sagt. fattar inte ens att de blir bråk.

Lixx, om ni inte tyckte om de. varför svara? :S

Linnea
0

#99Varför svarar du själv i tråden och skriver att amstaff/rottisblandningar blir mördarmaskiner? Om du inte vill ha sagt nåt annat så varför skriva? Du måste ju förstå att folk blir arga när dom läser sånt.

[rightPAW]
0

#99 Spelar det någon roll om vi är äldre? Det tycker jag faktiskt inte. Och du svarade fortfarande inte på min fråga ang VARFÖR du skrev ditt inlägg. Väntar med spänning

Saiipz
0

#101, vah?

Och jag kanske skrev fel men detta är vad jag menar!

KAMPHUNDAR, KAN BLI MÖRDARMASKINER I FEL PERSONS HÄNDER!

Workingdog
0

#102 kan du förklara för mig vad som är kamphundar? då jag gärna vill veta vad du anser vara kamphundar :)

/Mvh Jennifer

[rightPAW]
0

Saiipz, för bara nån dag sen blev en kvinna i området attackerad av en JRT. Det blev 4 stygn i handen pga den hunden. Jag träffade henne idag när jag var ute med Diezel och hon stannade framför oss och berömde både mig och Diezel för hans sätt med nya människor. Han står lugnt och viftar på svansen och hon berättade om russelln och visade sin omplåstrade hand.

Berätta för mig vad en kamphund är, och på dig verkar det som att det enbart är dessa kategoriserade kamphundar som blir mördare i fel händer. JRTn ville väl bara leka, eller vad säger du? För det är ju skillnad på 4 stygn i handen, orsakade av en skl kamphund eller en jack russell…

Saiipz
0

SERIÖST!? kan ni för FAN inte bara lägga ner? :S

jjaaja! jag hörde lixx! vad vill ni att jag ska säga igentligene? jag sa vad jag tyckte, vad är de för fel?! Jag har en jackrussel, men förstår att de helt klart oxå kan blir aggresiva? SKREV DE LÄNGRE UPP! men orkar faktist inte argumentera om dessa dumma saker längre? :O

Maja2
0

Nu börjar det likna ett sånt där tjafs som är vanligt ang kamphundar el inte.

ALLA hundar kan bli potentiellt farliga i fel händer. Såpass kan väl alla hundägare vara överens om.

Kamphundar kallas de raser som ursprungligen avlats för kamp

#104 Det är jättebra att du upplever din hund positivt, men du har bara haft hunden några dagar, så att vara lite observant och inte bara slå sig för bröstet skulle nog vara på sin plats.

Att det ska va så helvetiskt svårt för oss hundägare att ödmjukt se på varandras raser utan att måsta "hugga". Tycker det är bedrövligt att se. Att i inlägg efter inlägg måsta märka ord och hugga efter minsta detalj. NÄ. nu hjälps vi åt istället… eller?

Saiipz
0

var på seriöst dåligt humör när jag skrev första inlägget, rfast jag inte mena något dumt.

men blev ännu argare när folk reta upp mig mer. men visst jag kan släppa de. men asså, även fast vissa inte fattar de, så joo, jag är emot alla jävla som hatar "kamphundar" o sånt.

LinaK
0

#107 Tänk på språket, det är inte tillåtet enligt våra Skrivregler att använda svordomar! // Lina Medarbetare

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Saiipz
0

#108, förlåt tänkte inte på de :(

Linnea
0

#109 Anledningen till att att folk reagerade så var att du skrev

"Tycker själv inte att man ska köpa någon rottis/amstaff blandning, för de blir stora mördarmaskiner."

Senare skriver du att dom KAN bli det det är där skillnaden ligger.

Det första inlägget förutsätter att alla blir mördarmaskiner vilket absolut inte är fallet.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.