Matfrågor..
Har en tjej här som vart dålig i magen (hittat saker ute) ett tag, så maten har hon fått sällan nu, och hon är såklart hungrig.
Hon får små potioner, men ofta för att förhindra magont.. Vilket hon får ändå ibland.
Sakta men säkert..
Finns det något mer man kan ge henne?
Snällt emot magen, typ morotspuré eller något?
Som gör att hon känner mättnad längre..
Just nu får hon uppblött torrfoder.
När min är dålig i magen ger jag 50 g rå nötfärs nedmosat i 1 dl a-fil 3 ggr/dag… på det är han mätt (verkar det som iaf) och magen blir återställd på nån dag. Får de ont i magen av portioneerna så går det ju att dela upp på fler måltider:)
Funkar kanon här:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#1 TACK, det ska jag testa!

Gå till apoteket och köp hem canikur, ett kosttillskott som är suveränt mot dåliga magar. Kan rädda upp ritkigt dåliga magar.
När Vittra var 4 mån hade jag henne med på lajv en vecka i skogen. Hon fick en hel del ben, knorrar, öron och annat för att inta ha för tråkigt i tältet, och troligen en del godis av folk när hag inte såg. Hon krashade totalt i magen. Det enda jag hade med i skogen att ge, var potatis och smör. Kokade potatis utan salt, mosade dem och hade i en klick smör, lät det svalna och gav henne. Det stoppade upp diarrén i 3-4 timmar, sen kom den tilbaka. Rådfrågade apotekare och veterinär på plats (bra med såna lajvänner) och de tyckte jag skulle köpa canikur. Så vi gick ut till bilen, brummade iväg 4-5 mil till närmsta samhälle, som hade stängt apoteket, så vi åkte 8 mil till. När jag började ge henne canikur blev hon bra. Bara timmar efter första tabletterna kunde jag ge henne mat som vanligt. Dagen efter fortsatte vi med canikuren och hon kunde äta tuggben (inte oxhud utan torkade djurdelar) igen tom!
Har alltid canikur hemma nu, och packar med när jag åker bort några dagar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#3 Ska genast inhandla!

Kokt mat är att föredra, ris, fisk (tex fiskbullar), kött. Canikur är super! Har man däremot en magsjuk hund så ska man först låta dem fasta o "vila magen" i ca 24 tim innan man ger något.
#5 Hon är bra nu, det är det att hon fastat sålänge, och maten hon får nu är för mycket.. Hon behöver en mjukstart.. Små potioner men ofta.