Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1588 ggr
Noa-Nisse
0

hunddagis/passning?!

Vad jag vet nu så kommer jag behöva hjälp 1 gång i veckan varannan vecka medhundrastning när jag får min hund. och då menar jag att någon kommer hem till mig och går en runda på en halvtimme-timme.

Min kompis kommer stötta mig när hon kan för det gör jag med hennes hund nu. tjänster och gentjänster ni vet :) MEN jag kan inte begära att hon alltid ska kunna liksom. precis som att hon inte begär att jag alltid ska kunna.

så jag tog kontakt med en "doggywalker" som finns här i stan. här finns bara en tyvärr. Men oturligt nog tar hon ej emot okastrerade hanhundar :/

vad kan jag göra?! kan man annonera? men vågar man lämna nyckel till en "främling"

jag kan inte lämna på pensionat då det bara finnsutanför stan (vad jag vet) och jag har inte bil. hur hade ni gjort?

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
0

Jag skulle någ kolla efter en annan hundvakt de få gg du behöver och du kan inte lämna hunden till hundvakten den dagen du behöver hjälp? Då slipper man lämmna nyckeln till okänd person. Du har inte god kontakt med andra hundägare i din stad/närhet som även din hund går bra med?

ProCanis
0

Bor du i stockholm finns ju det flertalet hunddagisar. Bland dom finns ju det mycket omtyckta "Stockholmshundarna" dom verkar vara riktigt bra på vad dom gör. Dogwalkers är svindyra..

Men om jag var du skulle jag försöka hitta en tant! En tant med ett gott hjärta liksom. Det finns tanter som inte har mycket o göra om dagarna och där du bor finns det ett dussin, dom finns överallt, domdär tanterna =)

Godhjärtade tanter kan man lita på! Dom kanske inte alltid har sån lust att aktivera och hålla på med hunden, men dom ger hunden promenader och kärlek när du inte kan, och jag brukar tänka att så länge hunden tivs och har det bra hos hundvakten så är det en bra hundvakt, det är inte hundvaktens plikt att aktivera hunden, det är min..=) Om jag hade behövt en hundvakt så skulle jag letat efter en tant i allafall! =)