IKEAs hundsortiment
Någon som vet varför IKEAs hundsortiment kraftigt sjunkit senaste tiden ? Tråkigt tycker jag. Och det finns ju inga tecken på att de ska fortsätta heller, på IKEA där jag bor är det utförsäljning på det mesta i hund-hyllorna.
Mvh Ellenfyrkant
Bästis ska utgå ur sortimentet, därför de har utförsäljning. Varför de ska sluta med hundsakerna får du nog fråga Ikea dock.
de har möjligen inte de där bollarna på Ikea hos dig? DU vill inte köpa några o sälja till mig ;) hihi
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Vet inte varför, men personligen har jag inte vart så imponerad av sakerna..
Det finns ju även annat i sortimentet som passar hundar även om de inte kallas hundleksak, de där hjärtkuddarna med armar älskar hundarna här och de har tvättats massor av gånger, använts som dragkampsleksaker etc. och de har faktiskt hållit riktigt bra.
Anledningen till att de slutar/minskar på hundsakerna är helt säkert att de inte har sålt tillräckligt bra. Vilket i sin tur nog beror på att de har satsat på fel saker. Tror jag, som inte heller har varit imponerad av deras sortiment!

Är det rea? :P
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#5 Jag har inte heller längtat till nästa IKEA-tur tack vare hundsortimentet. Massor av halvfula bäddar, fula koppel och halsband, onödiga grejjer. Men gillade en säng som fanns där en gång och matskålarna.
Mvh Ellenfyrkant
Nej, jag gillar inte heller deras saker till djuren, förutom de där små bollarna! De var kanon! :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
dom kanske planerar att göra nya hundgrejjer..eller ja alltså helt enkelt göra om den biten på något sätt, och på så sätt förnya?

#9 Nä, de ska sluta med djursaker helt som jag har förstått det.
Vad är det förresten för bollar som nämns? Kommer inte ihåg att de har haft något sånt på djuravdelningen, däremot har de bra mjukis fotbollar på barnavdelningen som mina hundar älskar
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
Ahaaa, vad trist..
fast som katti skrev, dom hade inte nå värst imponerande saker ändå..
och priserna var ju inte lägre på sakerna, så då kunde man lika gärna köpa dom någon annan stans..

#11 På vissa saker hade de fasligt bra priser, på det mesta faktiskt. Vem slår en ny hundmatskål för 4 spänn ?
Mvh Ellenfyrkant
joo dom där av plast är ju bra pris på, men jag menade domdär metall med antihalk =)
Fast vem vill ha en plastskål
? Inte jag i alla fall, inte ens om den är gratis! Och det är väl det IKEA har upptäckt!
Vi har några IKEA plastskålar de är bra att ha som extraskålar i sommarstugan eller hemma när man får bonushundar som stannar några dagar.
Jag tycker de blir tråkiga direkt. Minsta repa så går det inte att få dem ordentligt rena sen. Extrahundar får äta från en tallrik!

#16 Jag har 1, som har blivit "släng-och-fläng-skål". Den har hängt med någon utställning och sådär. Men nu används den permanent då jag har två boenden och vill inte flytta keraminskålarna dit bort.
Mvh Ellenfyrkant
Jag har haft plastskålarna till råttorna och tar med mig på tåget som vattenskål (står stabilt), sen har jag haft keramikskålar till hundarna. Kommer dock sakna bajspåsarna och rullarna för att ta bort hundhår mest, finns såklart överallt men inte så billigt som IKEA. Annars håller jag med om att sortimentet inte är särskilt "roligt".
Tillägg: Glömde att jag har två krokar också. 
#18 Rusta brukar ha två rullar för 10 kronor. Eller om det var 20.. minns inte.
Hårborttagningsrullarna alltså
Biltema har också billiga bajspåsar! Fast jag har så höga krav att jag hellre köper lite dyrare och i mitt tycke bättre där också
.
Jag köpte ett underlägg från Ikea till matskålarna som jag är nöjd med. Annars så tyckte jag inte de hade så mycket som jag skulle varit intresserad av att köpa.

Jag kan inte minnas någonting ur IKEAs djursortiment förutom de billiga matskålarna som var praktiska till råttor.
#19: Tack för tipset, har dock ingen Rusta i min närhet.
#20: Mitt krav är ungefär att de ska vara av "riktig" plast, inte såna där sladdriga man nästan ser igenom. What can I say, I`m a simple girl. 
#23 varför ska det inte vara nästan genomskinligt? =)
fast den bästa bajspåsen är ju den som är lättast för naturen att bryta ner :-)
#18 Men domdär krokarna är ju helt perfekta ju! Åh måste köpa några såna innan dom tar slut nu, tack för påminnelsen :-)
#16 jag har flera såna plastskålar, visst blir dom väldigt repiga men dom blir ju rena ändå :)
Fast det är ju inte direkt lyxiga skålar :-)
Men dom små är lite fina =) Lätta att diska också =)
#23: De går lätt sönder helt enkelt. 
#25 hahaha, jag gillar inte domdär som är små och väldit tunna, oftast med handtag och doftar
doftar så äckligt och påsarna är så tunna att man känner bajset för mycket och domär så fländiga, jobbiga..
köpt svarta mat och vattenskålar där i keramik till mina gnagare, skit bra, har även för mig att dem sålda röda förr, dem hade min bror till sin iller, super bra, så allt var inte skit ;)

#10 Köpte också en mjukis fotboll från barnavdelningen häromdagen, min hund älskar den! Den går ju både att busa & leka med samt att ha som gosedjur när de de är läggdags ;)
Mjukisdjuren på IKEA är populära här hemma, alltså dom som finns på barnavdelningen. Hemma hos min farmor och farfar har dom en varsin råtta som dom sliter och rycker med. Och dom är väldigt hållbara
Tycker IKEAS djursortiment inte har varit något att hurra för annars. Lite konstiga prylar.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag visste inte ens att IKEA hade hundsortiment.
Domdär råttorna håller ju inte för 5öre :D

Här hemma är råttorna populära och håller gör dem också. Men jag har en hund som inte sliter så mycket i gossedjuren.
Mvh Ellenfyrkant
#32 ahaaa =) Aa som Ina då, hon är också snll mot sina gossedjur men, vissa av bonushundarna jag haft har mördat lite gossedjur :/
.