Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 649 ggr
lena1
0

mycket tänkvärt och sant....

Detta är absolut inget på hopp på någon , utan jag kände för att skriva den för jag blev så illa berörd av programmet "hitta hem" eftersom jag har ägt yorkrasen i 2 omgångar, så jag kände helt enkelt för att skriva ner denna…. 

EN KALL NOS….

Ett par fuktiga bruna ögon,en varm blick, öron som försöker uppskatta och förstå, detta skvallrar om….tillgivenhet och medkänsla.

Hon/han bad inte att få komma till dig,hon/han kom för att du ville ha honom/henne.

Han/ hon kom till dig för att ge dig vänskap då andra sviker, sympati då andra är emot dig,trofasthet då andra baktalar dig.

Hon/han kom för att ge dig kärlek då du känner dig utlämnad, sällskap då du känner dig ledsen.

Hon/han tar emot dig med glädje när du kommer hem, och är någon som behöver dig, någon att gosa med,leka med och ha roligt tillsammans med, som också är beroende av din omtanke och kärlek.

Hon/han protesterar inte då du missförstår honom, och är helt utlämnad till dig på gott och ont.

Hon/ han ger dig sköna avkopplande promenader och sällskap,

Hon/han ger dig kärlek och glädje, vaktar och skyddar dig, och är där när främmande kommer.

Hon/Han överger dig inte så länge de lever, det ger trygghet…..

VAD GÖR DU???

Det du gör emot min hund….gör du också mot mig

Det du säger om min hund….säger du också om mig.

Slår du min hund….så slår du mig.

Är du hånfull och nedlåtande (bara för att det är ett djur)skär dina ord som knivar i min själ.

Men talar du vänligt och kärleksfullt, så visar du även mig din kärlek.

Det du gör emot min hund….visar vem du är.

Det du säger om min hund….säger du också om dig själv

Smeker du min hund så är du en vänlig människa.

Slår du min hund så bär du ondska.

Är du hånfull och nedlåtande, så är du osäker på dig själv, och måste se ner på andra för att växa själv.

Men talar du med vänlighet och kärlek, får du vänlighet och kärlek i ditt hjärta.

skrivet av….

Anders Hallgren.

mypet
0

k.o.n.

lena1
0

Berätta för tant Lena vad den förkortningen säger :-)).

mypet
0

tant lena är yngre än jag så du får leta runt bland mina inlägg är säker på att det finns en förklaring där.

hi hi lycka till

lena1
0

Haha tack för den passningenSkrattande, jag är tant för det och det trivs jag medRäcka ut tungan, näe jag orkar inte leta då blir jag mer virrig än normalt och det uppskattar nog inte min hund hahahaha….men jag säger till om jag stöter på det (kanske) hehe….

lena1
0

Här kommer en till som är rätt tänkvärd ;-).

Om du kan..starta dagen utan koffein eller piggelinpiller

Om du kan..vara glad och strunta i smärta och värk.

Om du kan..äta samma mat varje dag och vara tacksam för det.

Om du kan..förstå att dina nära och kära är för upptagna för att ge dig uppmärksamhet.

Om du kanaccepetera att folk ger sig på dig för saker du inte gjort, eller bara för att saker gått snett för dem.

Om du kan..närma dig världen utan lögner och utan att gå bakom ryggen på någon.

Om du kan..handsakas med spänning och stress utan medicin.

Om du kan..koppla av utan alkohol.

Om du kan..sova utan sömnpiller.

Då! är du troligen…en hund ;-).

Lotta
0

Kunde inte stämt bättre…jag vill bli hund i mitt andra liv Oskyldig

lena1
0

Haha jag medFlört, nu ska jag ut med token i regnet fyyy så tråkigtLedsen

Lotta
0

Här är det fint väder =) peppar, peppar ta i trä!

mypet
0

Trodde först man skulle va Jesus eller nån :-)

för det där gick inte ihop.

ps tror du missade 6et

#8 men så har ni bara 1 månads sommar däruppe

Malin-A
0

så långt upp bor ni väl inte lotta?

Lotta
0

Vadå en månads sommar, vi bor ju i sunny Gävle där är det tropisk värme flera månader. Innan sommarn är slut ser man ut som en pepperkaka =)

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket bra. :)

Själv så bor man i solen själv.. Karlstad. ;)

Ehh ja..?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

jag har faktiskt kollat på hus längre upp i sverige.. =D

Lotta
0

Du behöver med andra ord inte ta en dusch inne, bara att gå ut ser det ut som =)

Alex
0

Haha jaa..^^ Fast den där bilden är tagen i somras..Generad Men det regnar nu med, och är grått och disigt i luften.. Fast det syntes inte på bild, så jag fick ta en annan för att visa vår fina Karlstads-sol. ;)

Vartdå Malin?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ne har bara kollat runt lite vad priser ligger på o så, har haft lite funderingar på att flytta uppåt, men d blir ju inte för långt upp som typ kiruna o d blir inte nedanför stockholm så nånstans mitt i mellan =D

Alex
0

Oh, mysigt. ^^ Du kommer säkert hamna vid Lotta och Åsa. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Anett
0

Å så sanna ord Lena1!

När jag kom hem idag efter att ha varit och handlat en kort stund så möttes jag av två vaggande kroppar och viftande svansar. De nästan gnydde av lycka att jag kom hem. Då tänkte jag:

- Oh, så underbara hundar jag har, så underbara liv jag får leva med, så lycklig jag är som får ha dem hos mig!!

Malin-A
0

haha ja d hade ju vart bra, god mat o massa illrar att mysa me, kanske skulle ta o bygga ett hus mittemellan dom,, =D

mypet
0

trodde ni hade modnattsol jämt :-))))))))))))))9

lena1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Anett, Den känslan är härlig visst känner man sig lyckligt lottad  då minsannFlört.här kommer en bild på våran Rulle 9veckor gammal han blev 10 år….för att återgå lite till vad jag skrev från början, och jag såg ju sådana små, och kände instinktivt hur jag saknade min Rulle.

Lotta
0

Ahhh så söt =)