Tillgång och efterfrågan är väl det enkla svaret. 
Många småhundar får väldigt få valpar i kullarna, det påverkar priserna.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det handlar nog mest om det #1 skriver - tillgång och efterfrågan. När det är "inne" med små hundar, stiger priset på just små hundar. Paris Hilton-effekt även kallad.
Sätt massor av chihuaor som skänkes bort xd
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
#4 massor? var då? Visa En annons där de bortskänkes
#4: De chihuahuar som bortskänkes är till 99% fejk annonser för att lura av människor pengar. :)

#6 men om de bortsänkes så får ju annonsören inget betalt?!
#7 Bedragare sätter ofta ett väldigt lågt pris eller säger att hunden ska skänkas bort för att locka okunniga köpare, sedan när de fått en på kroken kommer det fram att det till exempel kostar några tusenlappar att frakta hunden till Sverige eller något i den stilen. Man sätter in pengar och ser givetvis inte någon hund eller pengarna igen.

#8 Nej, jag har sett många " renrasiga chihuahua-valpar" som säljs för 4000-5000:-. Bara för att bekräfta mina misstankar tog jag kontakt med en av annonsörerna och mycket riktigt, han ville ha ytterligare några tusen för att kunna ta hunden till Sverige. All betalning skulle dock ske i förskott (av olika anledningar varje gång jag i frågasatte)
Han kunde heller inte scanna och skicka en kopia på den påstådda stamtavlan. Det är ju "officeialla handlingar och kan därför inte skickas" fick jag som svar.
#9 Vadå nej? Jo, en del bedragare gör så också.
#7: SaraC har rätt, valpen är gratis (men det finns säkert de som bara sätter ett lågt pris också) men utöver det kostar det alltid några tusen av någon annan anledning ex. flygbiljett.

#10 Ber om uräskt för mitt fruktansvärt dåliga ordval.
Jag skulle naturligtvis ha skrivit:
#8 Precis. Hunden skänks inte bort utan försäljaren/annonsören kommer alltid på ett sätt att lura folk på pengar oavsett om den var bortsänkes eller ej, från början.
och anledningen till att folk blir lurade till att köpa dessa hundar "billigt" är att de ser en chans att köpa en populär hundras till ett billigt pris.
#12 Ursäkta, då missuppfattade jag dig. Ja, tyvärr verkar det fortfarande vara en del som blir lurade också.
#13 Precis. Är det ett väldigt högt eller ett väldigt lågt pris på hunden bör man bli fundersam och ta reda på varför.

#14 Shit happendes. Inte mer med det :)
#13 Tycker det är fruktansvärt… fattar inte varför folk köper sådana hundar.. det gynnar bara "svarta marknaden".. Ett perfekt sätt att få folk att tjäna pengar, för det verkar ju vara det enda de bryr sig om. Hur hundarna (om de nu ens har några) mår de ger det blanka F*** i..
#15: Fast i dessa "gratis chihuhahua" annonser finns det åtminstone inga valpar, bara köparen som förlorar pengar.