Annons:
Etiketthälsa
Läst 7641 ggr
gummish
2010-09-06 00:08

Diskbråck

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, den 2/9 hittade vi vår underbara fralla i korgen och han kunde inte resa sig upp. Båda bakbenen var livlösa. Vi åkte direkt in till Malmö djursjukhus och fick sitta och vänta i tre timmar på att dem skulle nå akutmottagningen i Helsingborg för operation, dem hade tyvärr fullt så vi körde i hundra nittio upp till Blå stjärnan i Göteborg eftersom dem har speciallister just i diskbråck. Operationen gick bra men dem ger ju aldrig mer chans än 50% att dem återfår känseln i tassarna och kan gå igen…det är så jobbit att sitta här nere (vid Malmö trakterna) och ha den lilla fisen  uppe i Göteborg och bara vänta på att dem en gång om dagen ringer och säger att han mår bra men har fortfarande inte rört någon tas och kan inte ställa sig upp..jag vet att detta kan ta lång tid. Tänkte bara höra om någon har någon liknande historia och kan berätta lite hur det gick och rehabiliteringen efteråt? har sedan hört det finns hundrullstolar? är det någon som vet något om det? Hunden är en fransk bulldog och han fyller tre år i december..fullt frisk i övrigt och pigg liten skit.

tacksam för alla svar.

Annons:
[Empisen]
2010-09-06 02:05
#1

Ush vad hemskt! Jag kan ingenting om diskbråck men hoppas att din lille pojk blir helt bra igen!

gummish
2010-09-06 10:29
#2

tack! det är en hemsk väntan och blir lika orolig varje gång djursjukhuset ringer!

Det är så tomt här hemma utan honom=(

hittadjur-se
2010-09-06 14:49
#3

Har en tax med diskbråck som vi under augusti fick ha i burvila i 2 veckor pga diskbråcket. Han skrek när vi tog i honom och gick ej på ett bakben alls. Knåleden hade oxå hoppat ur led.

Nu är han som vanligt igen peppar peppar. Det sitter långt bak precis vid bäckenet och är mycket svåropererat tydligen så… vi får hoppas på det bästa….

Personligen vet jag inte riktigt hur jag ställer mig till rullstolar, har sett hundar som mått dåligt i dem och de som mått riktigt bra och varit typ som vanligt. Det är nog upp till var och en men man får vara beredd på skitsnacket omkring..

Hoppas det går bra för Er vovve. Vad gör man inte för sina älskade vänner :-)

Taxelina
2010-09-06 18:03
#4

Jag har själv aldrig råkat på diskbråck. Men har hört många andra fall.

 Av alla hundar så är det bara en som dom till slut fick ta bort. De andra hundarna har haft en lång rehabilitering med sjukgympa genom hundsim och massage. Någon av dom har även opererats med gott resultat. Och blivit en bra jakthund igen.

Rullstol till hund är jag helt emot. Du får ursäkta mej och min inställning till den. Som #3 skrev så kommer du nog få blandade svar. En hund ska kunna springa på sina 4 ben och undersöka marken med sin nos och pinka lite revir här och var och fungera som vilken hund som helst. Belastningen på framdelen blir även annorlunda.

Håller tummarna för att det går bra med din lilla hund. Har faktiskt aldrig hört talas om en fralla med diskbråck.

 Lycka tillSkrattande

Upp till toppen
Annons: