Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3731 ggr
Tangotime
0

Hundgård?

Jag kommer förmodligen att börja arbetsträna i höst och vara borta 10 tim/vecka. Troligtvis 2timmar/dag. Sen kommer det ökas på om jag fixar att arbeta och så småningom kommer jag att jobba 75-80%. Funderar lite på att köpa en hundgård där hundarna kan vara (3st) om det skulle skita sig med hundvakt någon dag.

Någon som har hundgård? Hur använder ni den?

Fridaaaa
0

Jag använder hundgård om jag ska iväg en längre stund, skönt för hunden att vara ute :) Eller t.ex om man har en hund som biter på allt osv i hemmet kan dem ju vara i en hundgård :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vattnadal
1

Vi har hundgårdar, 4 st, och en till inplanerad. 9 av hundarna bor ute jämt, 3 bor inne men får vara i hundgård när vi jobbar.

Våra hundgårdar har alla boxar inne i ladan, där det finns kojor bäddade med halm. Hundarna kan alltså välja mellan att vara inne och ute, som de själva vill. Boxarna används flitigt både i värsta värmen eller kylan. De är stora nog att vara lagliga att stänga in hundarna i nattetid om det skulle behövas, vilket det aldrig gjort.

I utedelarna har vi bord och berikning i form av stoplar att kissa på, mark att gräva i, ben att tugga på, leksaker att pyssla med.

Kika i L102 för mått od på jordbruksverkets hemsida.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter