Hundgård?
Jag kommer förmodligen att börja arbetsträna i höst och vara borta 10 tim/vecka. Troligtvis 2timmar/dag. Sen kommer det ökas på om jag fixar att arbeta och så småningom kommer jag att jobba 75-80%. Funderar lite på att köpa en hundgård där hundarna kan vara (3st) om det skulle skita sig med hundvakt någon dag.
Någon som har hundgård? Hur använder ni den?
Jag använder hundgård om jag ska iväg en längre stund, skönt för hunden att vara ute :) Eller t.ex om man har en hund som biter på allt osv i hemmet kan dem ju vara i en hundgård :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vi har hundgårdar, 4 st, och en till inplanerad. 9 av hundarna bor ute jämt, 3 bor inne men får vara i hundgård när vi jobbar.
Våra hundgårdar har alla boxar inne i ladan, där det finns kojor bäddade med halm. Hundarna kan alltså välja mellan att vara inne och ute, som de själva vill. Boxarna används flitigt både i värsta värmen eller kylan. De är stora nog att vara lagliga att stänga in hundarna i nattetid om det skulle behövas, vilket det aldrig gjort.
I utedelarna har vi bord och berikning i form av stoplar att kissa på, mark att gräva i, ben att tugga på, leksaker att pyssla med.
Kika i L102 för mått od på jordbruksverkets hemsida.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter