Studier/jobb och hund
Hur löser ni studier/jobb och att ha hund?
Gå hem på lunchen och rasta, dagmatte, hunddagis, någon som alltid är hemma?
Hur länge är era hundar ensamma en "normal" dag?
I nuläget är någon alltid hemma, men har tränat/tränar för att hundarna ska klara ett par timmar själva. 4-5 timmar känner jag är lagom och min gräns, lite beroende på hundarnas ålder då.
Om jag behöver så löser jag det helst genom att ha dagmatte eller någon som kommer förbi och rastar+är sällskap ett par timmar.
både mamma och jag pluggar. Jag går oftast 7.40-16.40 medans mamma är borta max 3 timmar/dag så hundarna behöver inte vara ensamma så länge :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Jag jobbar halvtid, måndag 11-18 med 45 minuters lunch, onsdag 11.45-18 och fredagar 8.30-17.30 med en timmes lunch. Tisdag och Torsdag är jag hemma. Hundarna gnager ben och sover när jag jobbar. Hundarna är 1.5 och 4 år gamla.
#3 Men då går du hem på lunchen till dom?
Jag, min mamma och min syster anpassar våra raster och luncher efter hunden. Jag är den som oftast åker hem, ca 2-3 gånger om dagen.
#4, jo jag bor bara mitt över gatan från där jag jobbar, så jag hinner med en halvtimmes promenad på måndagslunchen, och en timmes promenad på fredagslunchen. På onsdagar hinner jag hem och ta ut dem på en pinkrunda på eftermiddagsfikat