Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 17982 ggr
[Moollan]
0

Finnar på magen?

Hejsan!

Min valp har fått konstiga finnar?/vårtor?/utslag? på magen.
Vad är de för något? Hon verkar inte vara besvärad över det.

Hon är 10 veckor, sheltie.

Zebben
0

Ingen fara….det har så gott som alla valpar. Små finnar som kommer och går. Låt de vara och så länge hon inte bryr sig så kommer de snart att försvinna.

[Moollan]
0

okej tack :)

ProCanis
0

det är tånårsfinnar :-) Väldigt valigt och normalt Inget att bry sig om..Man kan smörja in lite med salva om man vill men det behövs inte..

Suki
0

Kan ju också vara valpeksem, då ska det badas med klorhexidinshampoo, som finns på apoteket för 100 spänn typ varje dag 4 dagar, sen 2 gånger i veckan i 2 veckor.

[Moollan]
0

hur vet man om det är finnar eller eksem?

ProCanis
0

Alltså, är det små prickar som ser ut nästan som vattenkoppor så är det ju tånårsfinnar!:-)

Workingdog
0

Min valp på snart 5 månader har typ 3 prickar på magen också :P

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

MeMilly
0

Min valp kliar sig, ibland mer än vanligt, men det enda jag kan hitta är små vita saker som är samma färg som huden. Kan det vara eksem eller finnar? Eller kanske som en leverfläck? Är ingen rodnad överhuvudtaget.

ProCanis
0

Ring veterinären och fråga istället det är bäst för dom kan sånahär grejjer.. eller ska kunna i allafall!

Noa-Nisse
0

kan ju vara en allergireaktion också? min väns bordercollie fick det och det blev konstaterat att hunden var ellergiskt mot något i sitt foder. minns inte vad,

hoppas det är finnar :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Sophie&Segra
0

Ring veterinär och fråga, be dom kolla och ev. ta ett skrapprov på era hundar. Mycket bättre än att sitta här och analysera :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Zebben
0

Eller så lägger Du in en bild här så får vi ser hur det ser ut.

[Moollan]
0

min valp har haft samma foder sen födseln, så det måste vara och ser ut som finnar. Hon lider inte av de men blir de värre åker jag till vet.