Träningskompis? (Gävle)
Jag letar efter folk i Gävle att träna tillsammans med!
Jag har inte bil så jag kommer tyvärr aldrig åt att ta mig ut till någon av BK-arna. Det vore kul att ha lite sällskap ibland, och dessutom nyttigt att komma åt att träna tillsammans med andra hundar!
Bor själv på Sätra och har en jaktgolden på ca halvåret.

Vad vill du träna då? Hundmöten, apportering, blodspår, lite vardagslydnad med störning av nadra är jag gärna med på.
Jag har tyvärr 6 mil till Gävle, men kan nog ta mig in för att träna lite möten och vardagslydnad någon gång.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Kanske ska tillägga att jag har en goldentik av allroundstam på dryga året, sen ett gäng siberian husky som behöver träna allmänt vett, och en alaskanhuskybastard på 7 år som är rädd för andra hundar och behöver träna lite på möten.
MVH Elin
Tänkte mig främst lydnad, oavsett nivå, bara för att få lägga in störningar av andra hundar. :)
Möten är ju aldrig fel (sålänge den mötande hunden inte gör hemska utfall, vill inte utsätta min för sånt om jag inte måste). Apportering sysslar vi också med, men vi har det lite si och så med avlämningar just nu så det får jag se, det är nog ändå lydnad (inkl. vardagslydnad) jag tänkte på mest.

Jag har inga som helst ambitioner när det gäller lydnad, men kan mycket väl tänka mig att träna något annat bredvid er när ni tränar. Eftersom din kille är så ung kan ju Vidar få stanna hemma då.
MVH Elin
Jag bor i Gävle (nordost) och skulle kunna tänka mig träna.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Sugen på blodspår?
MVH Elin
Har funderar på att testa på blodspår men det har aldrig blivit av.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Det är jätteroligt för hundarna, och för oss med. När man lyckas lägga ett spår så bra att de tycker att det är jakt på riktigt, istället för bara ett spår kryddat med blod, är det toppen!
Jakthundsraserna och de med mer urhundsstuk, är det lättare att få i riktig jakt. De klassiska "lydnadsraserna" som vallhundar och brukshundar kan vara lite svårare.
Jag har börjat lägga blodspår åt Vittra nu, sen hon blev ett år. Det bygger självförtroende rejält, då hon först tyckte att det var riktigt riktigt läskigt, trots att första spåret bara var med en ofarlig kråka!
MVH Elin
Jag är gärna med och tränar så fort jag skaffat min hund, blir nog till jul, om ni fortfarande är intresserade då :)