Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 1329 ggr
smurfan-13
0

Titch - letar efter ett eget hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igårkväll kom Titch hit. Han är en glad liten kille som började sitt liv nere i spanien, men bor nu tillfälligt hos mig tills rätt familj dyker upp. Han förmedlas genom SOS-animals (www.sos-animals.se)

Titch är full av glädje & energi! Han tog flyg, tåg & bussresa hit till linköping galant & tyckte bara att det var kul. Han funkar fint med min jämnstora & jämngamla hane, men har lite svårare för min stora tik. Kanske för att hon är större & då lite läskigare? Smådjuren är intressesanta, men han nöjer sig med att stå & kika på dem så här långt. Katten har han lite svårare för, men de har ju nyss träffats.

På den korta tid han varit här har man redan sett att han nog kommer kräva lite av sin kommande familj. Han är ingen liten småhund som man fint har under armen. Han vill leva ett aktivt liv med aktivitet & långa härliga skogspromenader! Han har en enorm balans & skulle säkerligen passa för både agility & freestyle om man är intresserad av det.

Titch är ca 3 år,  kastrerad, vaccinerad, testad mot förekommande sjukdomar etc. Mer finns att läsa på sos´hemsida under "adoptera en hund".

Är du intresserad av Titch, gå in på sos´hemsida & läs deras krav & hur hela proceduren går till. (www.sos-animals.se)

mvh Sofia & Titch

Alex
0

Puttar upp den här.

Söt hund, hoppas han får ett bra hem. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotta
0

Ja måtte han hamna rätt det är han värd Skrattande

Malin-A
0

ja hoppas han får ett bra o permanent boende… jätte söt..

kerstinjoh
0

Putt!Skrattande

Lotta
0

putt

smurfan-13
0

Hihi

Jag får väl putta lite till kanske… ;)

Han är en helt underbar hund som är mästare på pusskalas! :) Pussarna varvas dock med små tjuvnyp i ens näsa, något som faktiskt kan göra riktigt ont, även om det är charmigt.

Han har landat lite mer nu & imponerar nåt enormt på mig! Jag var förvarnad att han skulle vara ganska så skällig, men icke. Visst han hänger på om någon av mina hundar beslutar sig för att skälla på nåt ljud utanför, men han har aldrig börjat själv. :) Vi har haft hundmöten ute utan gapande :) När han blir frustrerad över något, tex att han inte får uppmärksamhet när han vill, kan han börja skälla, men ignorerar man honom tröttnar han ganska så fort :)

Det funkar tack o lov bättre med min tik nu. De är väl inte vänner, tjafsar lite då o då, men det känns betydligt lugnare. :)

Ev ska det göras ett hembesök för honom i början av nästa vecka, så är nån annan intresserad är det dax att ligga i ;)

smurfan-13
0

en till bild så man ser hur liten han är :)

smurfan-13
0

ok en till bild bara ;)

Faxlin
0

Ohh, han var en sötnos. Hjälper till med en putt jag med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lena1
0

En riktig sötis, hoppas han finner ett bra hem lycka till, och jag puttar jag med ;-)

Ellinor_ludde
0

Putt :D

mypet
0

Tjenixen

Vilken liten sötnos!

La ut en annons på vår hemsida ang Titch hoppas han får ett snart.

http://medlem.spray.se/mypetnu/

vänliga hälsningar

lasse

Hopi
0

Vilken liten sötis!!! =)

smurfan-13
0

Titch verkar redan ha hittat sin matte. :)

Imorgon kommer en tjej hit som verkar helt perfekt för honom! Spritter i hela kroppen av glädje för lillskiten, som verkligen vill ha sin alldeles egna matte! :)

Så nu får ni hålla tummarna att de tycker om varandra oxå!!

Alex
0

Oh, vad kul! Håller alla tummar jag kan hitta! :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ja håller alla tummar =)

mypet
0

lycka till håller tummarna

Lotta
0

Åhhh vad kul, hoppas nu att det går bra för den lilla sötisen :)

lena1
0

LYCKA TILL!!!!Skrattande

smurfan-13
0

Skitkillen flyttade igårkväll. :)

Visst känns det tomt, men det är ju det man vill hela tiden, så jag är enormt lycklig för hans skull! Mina egna hundar är mycket nöjda & njuter av att ha matte för sig själva igen.

Tack alla för lyckoönskningar & "puttar" :)

Alex
0

Vad roligt! :D

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

o så kul för lilla titch att få en familj som bryr sig om han o skämmer bort han =)

lena1
0

Lyckliga slut gillar vi, önskar honom all lycka…..

mypet
0

Hoppas han får det bra nu också.

(plockar bort annonsen på mypet igen)

Lotta
0

Åhhh så skönt att höra att det gick bra för honom :)