Anmäla hund/hundägare
Halloj.
Är så hiskeligt trött på en hund som finns här i byn, det är en liten svart sak som är hemskt ouppfostrad.
Den sitter i lina hela dagarna och skäller och gör hemska utfall så fort det kommer förbi en hund, och okej, det får den väl göra…
Problemet är att den rycker och sliter så hemskt i linan så den har kommit lös två gånger när vi gått förbi. Han flyger verkligen på emil, väsnas, morrar och hugger precis överallt. Jag har fått sparka iväg den för den ger sig inte.
Ägarna säger ungefär såhär "eeeeh, okej" när jag berättar att det ör oacceptabelt.
Jag funderar på, kan man anmäla den/dom så att de får några slags regler de måste följa så hunden sitter fast riktigt?
Den hugger även mig om jag försöker få bort den.
Det är så synd om Emil ska bli osäker vid hundmöten, när han är så himla duktig.
Ja, hunden kan du ju inte anmäla precis..
Tyvärr är det ju så, att visst kan du anmäla, men troligtvis blir det ingen större sak av det..
Det krävs tyvärr rätt mycket för att det ska bli en faktisk sak av det.
Men anmäl du, du kanske har tur.
Eller försök gå en annan väg för Emils skull. För som sagt, en anmälan brukar inte göra någon skillnad tyvärr.

Hundar får inte sitta i lina några längre stunder så det tycker jag absolut att du ska anmäla!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
En hund får bara sitta i löplina max 2 timmar/dygn så visst har du underlag för att anmäla!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Visst ska du anmäla. Och händer det inget första gången, så fortsätter du att anmäla tills det händer något!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Oj, visste inte det där om maxtiden i löplina. Han sitter nog i lina 8-10 timmar om dagen.
Jag skällde ut dom idag men fick ändå bara ett "okej" till svar men vi får se om de ändrar hundens vanor och utevistelse, annars tänker jag anmäla.
Man kunde ju i alla fall ha fått en fråga hur det gick med hunden, eller en ursäkt. men icke.
Sitter hunden i löplina eller är han bara "vanligt" bunden?

Den sitter i lina som är fäst i en sån där skruv i marken. Det är skruven som gått av båda gångerna han kommit lös när jag gått förbi.
Då är det inte löplina och jag kan inte tänka mig att man får binda hunden så mer än tillfälligt! Ring och anmäl!
Så konstigt att hundstackaren är frustrerad om den sitter bunden så länge. Anmäl.