Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3197 ggr
[MinRonja]
0

Hjälp!!

Hej, min schäfer tik har precis börjat löpa, det här har nog inte något med det att göra med hon har börjat nysa och hosta fruktansvärt mycket nu, vad kan det vara? Är jätte orolig! :s

Taxelina
0

Svårt att säga och man kan bara speckulera.

Det kan bero på noskvalster.

Elega
0

Är hon vaccinerad mot kennelhosta? Det kan vara det.

Ladymon
0

Kennelhosta vaccin är jue ingen garanti iallafall, Har råkat ut för det åtskilljiga gånger ändå. Men då hostar dom så att dom nästan kräks, eller kräks upp skum. Man kan också tro att det fastnat något i halsen.. det är så det ser ut, Nyser låter mer som noskvalster men då brukar jue det också var "snorklande" ljud som jag kallar det.. inåt andningar…

Jag tror inte att det har med löpet att göra.. men löpet kan jue göra dom mer mottagliga för infektioner,

Om hon inte blir bättre så kontakta vetrinär, Hosta kan bero på många saker.. bronkit, Luftrörskatarr, hjärtfel…. you name it.

Lycka till och hoppas att hon bara råkat ut för en liten förkylning.. !

ProCanis
0

Ring albano och prata med dom..

Ladymon
0

Du kan jue också kika på toncillerna… Om hunden är lätt att handskas med !

[MinRonja]
0

hon har inte hostat något idag, men gör hon det igen så ska jag prata med mamma och så ringer hon och pratar med albano, som #4 sa!

ProCanis
0

Dm har ett gott rykte om sig, dom på Albano, en stor djurklinik med bra veterinärer liksom..

[MinRonja]
0

Okej, hon har slutat göra sådär nu :S konstigt

SaraC
0

#8 Det kanske var något litet skräp som satt och irriterade inne i nosen?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ProCanis
0

Ja ibland händer det faktiskt att det sitter något och irritrar i nosen ett litet tag.. har varit med om det också.

[MinRonja]
0

#9-10 aa det måste varit så :)