Varför inte fortsätta med färskfoder?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#1 vi bara undrar vilka som finns i fall det skulle inte vara bra för henne med färskfoder :)

Det enda att tänka på är att minska energiintaget med ca 30% eller öka motionen med ca 30%. Ca 30%n är nämligen den eneriåtgång en okastrerad hund ägnar åt att producera könshormoner.
Minskar man inte energiintaget eller ökar energiåtgången med ca 30% får man en överviktig hund, som snart blir lite lat av övervikten, rör sig ännu mkindre och blir ännu tjockare. Tror att det är pga detta mån´ga anser att kastrater är tråkiga…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
just nu har hon mycket energi och jag gillar gå ut med de :)
Varför skulle inte en kastrerad hund kunna äta färskfoder? Färskfoder är det enda fodret förutom BARF jag skulle rekomendera någon, tror inte att torrfoder är bra för något djur att äta.
Skulle hon börja gå upp alldelles för mkt i vikt är det ju bara att öka motionen och minska maten lite 
#6 vi har nordic också :) men å åndra sidan den ej kasterad tik är fr mager ibland :( jag vill gärna ha samma foder så kan jag köpa 16 kg och det blir billigare än 2 kg varje gång
Jag tycker absolut inte att det finns någon anledning att byta foder bara för att hunden är kastrerad, om det funkar bra med det hon har. Skulle hon lägga på sig (vilket inte alla gör!) så är första åtgärden att dra ner på fodermängden. Bara om det inte fungerar finns det anledning att titta på andra foder.