Vilken bok är värd att köpa?
Jag står inför valet av en eller flera böcker. Jag har en Tax och en blandras som ser ut som kelpie. Alltså inga bruksraser :)
Jag vill få lite mer tips och råd med vardagslydnad, gärna med klicker då vi började träna lite med klicker.
Vilken eller vilka av dessa skulle ni rekommendera?
SKJUT INTE HUNDEN
ALLMÄNLYDNAD 2009
Med sikte på 10:an
Kolla om du kan låna "Lydnadstränign i teori och praktik" på bibblan. Den är skriven av Cecile Köste (med med ett norskt ö) & Morten Egtvedt. Den tycker jag är bra. Den är utgiven av förlaget Canis och bygger till stor del på klickerträning.
Men den är dyr :( Jag lämnade in den som förslag till bibblan, eftersom de inte hade någon lydnadsbok öht och de köpte in den
Även om den kostade 500-600:-
Medarbetare på jack russel terrier
Finns så himla många böcker, men jag rekommenderar att läsa allt man kommer åt :) Jag har läst massor med böcker om hundar, träning, lydnad, klicker. Massor med olika författare. Allt för att få olika perspektiv och sen välja det jag själv tycker verkar vettigast. Man kan liksom aldrig läsa för mycket.
#1 den läste jag och har den boken om klicker från de också :)
#2 nej precis men man vill veta vad andra rekommenderar. jag har nyligen köpt en del på mitt hemspråk också så mycket läs blir det :D
Jag tror, att man lixom ska lära sig om hundars tänk och inlärning i grunden… alltså… hur fungerar hundar. Anders Hallgrens böcker Klickerträning, hundspåk, drivkraft och motivation, samt Eva Fodfäldts Kontaktkontraktet skulle jag rekommendera i första hand
#4 den nya kontaktkontraktet har jag hemma - köpte den nyligen - och står på min lista att läsa :D jag ska kolla da andra, tack för tipsen