Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2730 ggr
ms-mee
0

Knölar/prickar

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska förklara, men Hubert har fått små knölar/prickar i huden bak på rumpan. Det är 5 små varav en har han tuggat sönder.

Har tyvärr ingen bild då kameran inte fungerar men de påminner mycket om knölen som kan komma efter att de haft en fästing på sig. Förutom "pricken" som blir i mitten. Men han har inte haft några fästingar. Han är inte irriterad eller får ont när jag är där och kollar, men börjar han slicka så slutar han inte förns man säger till honom.

Är det någon som vet vad det kan tänkas vara?

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Tangotime
0

Skulle kunna vara irriterade talg körtlar. Men med tanke på att pudel har lite problem med SA så kanske du ska hålla koll på det och ringa vet om det blir fler eller om han börjar lukta illa.

[ElisiaJohansson]
0

Ta kontakt med veterinär ifall du är osäker

ms-mee
0

#1 Hmm, har läst om SA, men tror inte att de kan vara det. Står ingenting om några prickar alls.

//Helene

Tangotime
0

Nä det kanske inte är SA. Det var bara en tanke efter som det var ett "hudproblem". Jag hade avvaktat, men kontaktat veterinär om det blev värre eller om hunden börjar lukta illa.

ms-mee
0

#4 Jo avvaktar gör vi. Men tänkte kolla om det var någon som kände igen det.
Idag har det iaf inte varit något tugg/slickande där :) Ska ta och klippa bort lite päls så den han tuggat upp får lite luft.

//Helene

ms-mee
0

Ah, ett tag sen men kan uppdatera. Prickarna försvann fort och med 99% säkerhet så var det bett från en fågelloppa.

Fågelloppan biter allt och alla en sisådär 4-5 ggr på ett och samma ställe men "sätter sig" enbart på fåglar.
Tänkte så ni vet, om någon annan hittar lite prickar :)

//Helene