Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2420 ggr
seba
0

Ny valp!

Min sambo har äntligen släppt tanken på att det är "dåligt" att ha två hundar istället för en. Våran tik är drygt 1 år nu, och jag vet att hon skulle älska att ha sällskap av en annan hund.

Ibland är det bra härligt :)

[Hilo]
0

Grattis Skrattande

Dock skulle jag vänta tills tiken är äldre med att skaffa en till hund.
Lycka till, och har ni funderat på ras?

seba
0

Varför ska jag vänta tills hon är äldre, och hur mycket äldre?

Det blir en till russkiy toy. Han man väl skaffat en, blir det alltid fler säger dom. Och det stämmer :)

[Hilo]
0

#2 Rent generellt är en unghund ett helvete i många fall, tänk dig då dubbelt upp Flört
Jag skulle vänta tills hunden är tre år i alla fall.
Men det är mitt personliga val, andra gör självklart som de själva vill Glad.

Ah, de är hemskt söta, men aldrig träffat en.
Hoppas ni hittar en bra kompis till er tik!

Tangotime
0

Mina skiljer det 1½år och lite mer än 1år mellan. Jag tror att det är enklare med små hundar som går att styra upp lite lättare. Och sen blir det nog lite vad man gör det till.

Men jag skulle inte rekomendera en "svensson familj" att skaffa hundar så tätt för man bör ändå ha lite kunskap om signaler osv. Så man vet hur man ska styra upp det hela.

seba
0

Jag har nog tur, min hund är vääääldigt snäll och lugn för det mesta. Hon är så extremt beroende av oss (vilket är förståeligt eftersom hon inte har någon annan) och det hoppas jag hon släpper på när hon får en hundkompis.

Men då förstår jag hur ni tänker med att vänta på en ny hund :)

Jag vet redan vilken hund det kommer bli, förmodligen. Det är en uppfödare som ska få valpar nu snart, och det blir nog en av dom.

Rafflan
0

#5 är hon väldigt bunden till er är det viktigt att ni tänker på att lägga lika mycket tid på båda hundarna även om valpen kommer att kräva mycket, annars finns risk att den gamla hunden blir svartsjuk ;)

seba
0

#6 Det där har jag verkligen tänkt på, hon är ganska svartsjuk som det är redan men hon går jättebra ihop med andra hundar om hon får lite rid på sig. Och iom att hon är ganska försiktig tror jag det kommer gå bra.

ellaaannnn
0

Jag skaffade en valp hem med min mammas 1åriga tik och min valp (nu på 13v) bestämde över ungtiken. Så det kan bli. Men det blir ju inget "rent helvete" som nån ovan sa. Det var ju jätte roligt för tiken att få en kompis. Men från individ till individ så är det olika.

seba
0

#8 Absolut att det beror på hunden. Som sagt. min tik är så snäll och försiktig av sig så det kommer nog gå jättebra hoppas jag :)