Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2580 ggr
Sophie&Segra
0

Klåda efter smärtstillane.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick åka in rätt akut med min tik som kastrerades igår då hon hade en fruktansvär smärta. Kunde inte göra sina behov utan att sitta o skaka, pipa, gnälla och nej.. Det gick inte. Natten och dagen har varit hemsk, hon har inte kunnat sova.. Vankat av och an, inte kunnat ligga ner då det gjort för ont osv.

Så jag ringde in ikväll och frågade va jag kunde göra för att underlätta för henne, och det va bara åka in på en gång.. Hon behövde mera smärtstillande på en gång!
Så vi åkte in, och hon fick en rejäl dos med smärtstillande. Det kunde även verka lite lugnane på henne, vilket det har gjort. Skönt för henne, som äntligen kan sova! :)

Nu till frågan, någon halvtimme efter att vi kom hem börjae hon klia lite i nacken är hon fick sprutan, och sen har hon kliat typ en ggn/halvtimmen. Bör jag oroa mig? Eller är det en normal reaktion?!
Vet att det kan bli så av vaccin, men osäker på smärtstillande?!

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

tiger-sessan
0

Usch stackare….

Inte kul alls och se sin hund må dåligt och ha ont!

Tur att de smärtstillande hjälpte i alla fall. Skulle väl tro att klådan beror på sprutan men ring och fråga för säkerhets skull :)

Hoppas hon får lugn och ro nu och mindre ont!

Sophie&Segra
0

#1 Nej det svider rejält i hjärtat, man vill liksom göra allt och lite till för att underlätta o hjälpa. Vill helst av allt bara lyfta över smärtan från henne till mig, hehe.

Ja, nu har det lugnat sig.. Kan bero på att hon är så sömnig också, hih. Men börjar hon igen ringer jag Agria's jour!

Ja, man kunde verkligen se lättnaden i hennes ögon när hon i bilen hem bara la sig ner på mjuka fårfällen och somnade.. Kan säga att Mount Everest lossnade ifrån våra hjärtan när hon somnade! :)

tiger-sessan
0

Ja precis… det är jobbigt när man ser på dom att dom har ont och när dom springer runt och gnäller :(

Hade man kunnat skulle man tagit bort all deras smärta.

Vad skönt att hon är lite lugnare och kunnat somna :) Slipper hon känna av att hon har ont i alla fall.

Förstår det, man blir mycket lättad när man ser att hunden känner sig bättre :)

Min vovve skickar med en krya på sig puss till henne :)

Sophie&Segra
0

Ja det är allt annat än kul. Det här är nackdelen med att ha hund/djur.

Hon tackar och tar emot, och skickar en tackpuss tillbaks! :)