Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 2679 ggr
Elega
0

Amstaff i Göteborg

Vi har precis insett att efter attacken som skedde för ca 1 år sedan blev vår tik extra rädd för amstaffs. Speciellt dom ljusbruna. Hon skäller på nästan alla hundar men dom är hon verkligen rädd för och skäller frenetiskt med raggen uppe.

Så därför undrade jag om någon som har en snäll amstaff här i Göteborg kanske skulle vilja gå en promenad med mig så att min hund kan få se att dom inte är farliga.

Maja2
0

Att din hund skulle vara rädd speciellt för En ras har jag väldigt svårt att tro. Det är nog Ditt/erat sätt att reagera när ni möter en amstaff som plockar fram den rädslan hos hunden. Däremot färg kan jag tänka mig kan starta nåt.

MeMilly
0

Jag tror att en hund kan vara rädd för en specifik ras, visst kan det ha med agerandet att göra också men ändå. Du vill ju bara lösa problemetGlad Lycka till!

Elega
0

Jag har hört om många hundar som varit rädda för speciella raser. Min kompis hund blev attackerad av en rottweiler och efter det skällde han ut varenda rottweiler han såg trots att han aldrig skällde på hundar innan. Även hört om flera hundar som är rädda för schäfrar och stora eller mörka hundar.

Jag själv reagerar aldrig på amstaffar, jag älskar rasen och vill själv ha en i framtiden. Om någonting händer i mig när jag ser en så är det isåfall enbart positivt. Detsamma gäller min sambo.

Men vi har fått tips om nya träningssätt för att få bukt med hennes skällande och den har gett resultat men när det kommer en amstaff blir hon likadan som innan och verkligen rädd, det syns stor skillnad. När hon skäller på andra hundar viftar hon på svansen.

Rafflan
0

min hund blev rädd för schäfrar(schäfer liknanade hundar) efter att han som 8 månader blivit attackerad av schäfer 3 gånger den senaste månaden, dock släppte det av sig själv ;)

Hur agerar du vid hund möterna?
Vad gör du när du möter hundarna för att distrahera din hund?
Säker att du inte själv sänder ut fel signaler?

[nataschaj]
0

ja har en ljus å en röd amstaff mix på 6 månader jätte snälla! kan hjälpa främst dejå komma över de, så kmr hunden över de så småningom.

men ja etill gänglig =)