Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 7784 ggr
FERZDA
0

leksaker till rottweiler

Det är väldigt svårt att hitta leksaker till min Rottweiler, han biter sönder dom direkt. Vet ni något bra ställe man kan köpa grejer som inte går sönder? En rottweiler har väldigt starka käkar, så det måste vara rejela saker också!

Fridaaaa
0

Vill med ha förslag & tips :) Har sanktbernhard så behöver med tåla saker

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Taxelina
0

Nu vet jag inte riktigt hur din hund biter sönder prylarna. Jag har en Tax som tar ur innanmätet i alla mjuka leksaker. Men jag hittade i en djuraffär mjukisdjur utan stoppning med endast pip blåsan i den. Den fungerar super och alla (15) älskar dessa leksaker. Pipblåsan går sönder men det gör den ju på alla leksaker. Men man slipper stoppning i hela huset.

Hellis
0

Köp en båtfender

Mischa
0

gå till en granngårdenbutik och be dom beställa hem en antistressboll för grisar till dig från nordpost.

Den borde hålla ett tag.

≧◔◡◔≦

[Hilo]
0

Boomer ball, kokosnöt m.m.
Våra rottweilers var extrema på att bita sönder saker, så vi använde det..
När de kampade (dragkamp) med varandra hade de remmar gjorda av sadelgjord (stava?).. De höll också väldigt bra.

Annars aktiveringssaker för hästar brukar funka..

Taxelina
0

Kokosnöt har jag till alla hundarna i hundgårdarna och det har dom kul med.

Vattnadal
0

Klipp benet av gammalt par jeans, knyt en knut i varje ände, så har du en kamptross som håller ett tag och är billig.

Brandslang håller oxå bra, brukar gå att tigga åt sig på brandstationer.

Boomerball som nämndes ovan är suveräna, även kokosnötter. Vår Piro älskar sin, han har den ute och leker med den, och tar sen med den i kojan på natten när han ska sova.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Gluskap
0

Här har vi också kokosnötter!
Har en liten gummipipsak som hon har haft sen hon var liten, den får hon bara leka med kortasre stunder, annars demolerar hon den…

frippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Knutar är ganska svåra att ta sönder. Dom finns och köpa på te.x Djurmagasinet. Flört

evawennman
0

Boomer Ball är superbra! De går i princip inte att tugga sönder. Finns i USA, England m.m…. Finns inte att köpa än i så många svenska affärer. Men denna svenska webbshop säljer dem: www.djurkedjan.se

Direktlänk till boomer ball klicka här!

Perfekt för rottisar som biter sönder det mesta Kyss

De används också till tigrar, flodhästar och andra djur med starka tänder, just för att de i princip är oförstörbara!

Mischa
1

boomerbollen höll inte länge hos mig, det är det värsta med hårdplasten att man får slänga dom när dom blir för sargade annars skadar dom hunden.

≧◔◡◔≦

evawennman
0

Men jag brukar bara fila till dem lite så blir de som nya igen!Foten i munnen

Elcyion
0

På citypet i Farsta kan du köpa en svart tuggleksak (som är tänkt att rensa tänderna). Den går även att stoppa som en kong. När jag köpte min första (har köpt en till en kompis också) sa en av de anställda i affären att det där är den ända leksak som hennes hund inte har lyckats ha sönder.

Den är i naturgummi, svart och kostade för några veckor sedan 50:-

Ursäkta ganska dålig bild, men har bara en mob. kamera :(

Medarbetare på jack russel terrier

evawennman
0

Häftig leksak!!

Vattnadal
0

#11 Det är väl meningen att du ska ha en boomerball som är så stor att hunden inte kan bita i den, dvs nå med käkarna runt. Den är mer menad att brottas med, som jag uppfattat det.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

amandadada
0

typ ett sånt twistat "rep" med knutar på sidorna och fransar utanpå det? dom ska väll vara rättså hållbara :)

amandadada
0

aha såg att någon redan skrivit det och t.o.m lagt upp bild på den ^^

Mischa
0

#15 även om hunden inte kan ta fullbett på bollen så kan dom gnaga.

≧◔◡◔≦