Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 8873 ggr
frippen
0

min hund pratar i sömnen

Min hund brukar prata i sömnen är det någon av era hundar eller andra djur som gör det, och är det någon som vet varför? Glad

[oboybabe]
0

haha våran Keso är så rolig när han sover =) Han springer och småskäller i sömnen och rör på munnen och blinkar med ögonen ;) Vi har fått många skratt här hemma när han sover :D

Maddepadde
0

Min hund brukar både låta och rycka i sömnen, speciellt om det varit en händelserik dag.
Mest troligt är det väl att de sover en ganska lätt sömn och därmed också drömmer.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Rafflan
0

Min hund brukar "springa", skälla, gny osv, och han kan även morra i sömnen. Och tror t.o.m han kan ha mardrömmar ^^

Men ja han brukar nästan alltid låta lite och ganska ofta morra i sömnen ;)

Gerbilflicka
0

Min hund drömmer så att tassarna rycker och nosen går på högvarv. Skrattande Hon gnyr och skäller ibland också, och så rör hon på "ögonbrynen" väldigt mycket.

AnnaCDSG
0

Mina hamstrar har pratat i sömnen ett par gånger och hundarna gnyr lite ibland (oftast samtidigt som de rör på nosen/ögonbrynen/benen).

Workingdog
0

Mian hundar brukar också springa,skälla osv i sömnen :) Det är så gulligt när dom gör det. Och sen om man råkar väcka dom så blir dom skit rädda :P Eller hoppar till :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

ingann
0

Det gör min varje gång han sover ordentligt;) Jag tror det är enda gången jag hört något som liknar morr från honom…  "Springer" gör han med och petar man på honom så rullar han runt så han ligger helt på rygg utan att vakna;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gluskap
1

Haha min tjej skäller, gnäller och springer. Ibland kan jag vakna av att hon ligger uppe vid örat och morrar, då kan man bli lite orolig att hon ska vakna men vara kvar i drömmen och ta en smakbit på en ;)

GoldenLea
0

Min hund pratar ofta i sömnen och rycker med benen. hon brukar även sticka ut tungan, samt ibland sova med ögonen öppna. vilket gjorde mig livrädd när jag såg henne med öppna ögon och tung tippen ute och ryckte i benen, jag trodde hon hade fått nåt sorts anfall. men sen väckte jag henne och hon titta bara surt på mig och gick o la sig igen

frippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund sparkar också i sömnen och hon brukar ha öronen öppna.

Här kommer en bild:)

GoldenLea
0

#10 vad är hon för ras? :)

frippen
0

#11 En leonberger:)

GoldenLea
0

#12 oj oj så vacker :) älskar leonbergen/new foundland och landseer så vackra :)

har en blandras melllan labrador border collie och leaonberger. hon ser dock ut som en svart leonberger. älskar deras psyke och utseende, underbara hundar :)

frippen
0

#13 VAd kul jag gillar precis samma raser, Kan du lägga in en bild på henne?:)

GoldenLea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en när hon och kompisen Puma ligger i soffan och myser. Hon ser ut ungefär som en svart leonberger med samma tofsar vid öronen, och samma psyke. hon älskar barn och är så försiktig när hon leker med dom. och lyssnar så bra och tålig är hon med. perfekta hunden för mig.

(Lea är hunden till vänster)

frippen
0

#15 GUd vad fin hon var. Man ser verkligen att hon är en blandning av en labrador och en leonberger men inte så mycket collie.

Hon ser inte så gammal ut hur gammal är hon?

GoldenLea
0

hon blir 1 år den 24 augusti :) så hon är inte så gammal. Hon är helt underbar, hon har verkligen fått psyket från leonbergern. Och hon apporterar klockrent i vattnet (vi har dock inte tränat på detta) så jag antar att det klommer lite från labben i henne. Hon har dock inget vallnings beetende från border collien dock, kan inte riktigt se några sidor därifrån. men hennes mamma såg ut som en hel svart border collie. Pappan är dock renrasig leonberger(detta var en tjuvparning) Som hon är u är hon väldigt grov, men inte lika hög som en leonberger, fast hon är ju inte riktigt fullvuxen än :)

dock har jag hört många säga att hon ser ut som en flat coated retriver, fast det vet jag inte hur dom får det till hehehe

JohannaCullenEnvall
0

Min hund tror jag brukar drömma om katter… Han är rädd för katter, och det verkar som om han har någon slags mardröm om dom :P

Sandra
0

Jag har hört så många gånger att "hundar kan inte drömma"… vilket s*itsnack! Ni här har ju levande bevis på att hundar minsann kan drömma.
Mmin hund gör det också. Det är lite gulligt när han börjar skälla, morra o springa i sömnen. Jag har hört både glada skall och argt morrande. Så jag tror att hundar kan ha både bra o dåliga drömmar Glad

Rafflan
0

#19 dem kanske menar att hunden inte drömmer som vi människor?

Catnap
0

När våra hundar sover förväxlas dem med vår pekulator då de låter "whopp" precis som perkulatorn då kaffet kastas upp i knoppen högst upp. Flera gånger har vi suttit och kollat på TV och hört hundarna i bakgrunden och utan att vara medvetna om det blivit super sugna på kaffe som subliminala medelanden från hundarna att matte och husse ska bli pigga och ta ut dem på enm långprommis kanske Tungan ute

De kan även morra och springa och låta som gråtande bebisar, men oftast är det bara whoppande. En gång efter skällande som övergick i morr så kastade valpen sig upp och sprang ett par steg i sömnen med raggen lätt rest.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

frippen
0

#17 Hon ser inte alls ut som en flat coated! Hon har mycket mer hår rund huvudet och på svansen.

En ras man också kan tro att hon är, är en Newfoundlandshund, i alla fall på den bilden du skickade:)

frippen
0

#21 Tack för en mycket bra beskrivning!

frippen
0

#19 Ja undra vad dom tänker med hundar kan väll visst drömma!!

Sandra
0

#20 Det är mycket möjligt. Men det kan man ju inte riktigt bevisa heller då en hund inte kan prata med oss. Jag väljer att tro att de kan drömma som vi Skrattande

#24 Håller med!

otilia
0

Vår hund Har bara skällt en gång i sömmnen vad jag vet. men han brukar sparka och morra lite också..

MeMilly
0

Ja, min valp har nog livliga drömmar. Han kan skälla och även vifta febrilt på svansen medan han drömmer också rycker hela ansiktetTungan ute

dragonstar
0

Min hund sprigner oockså i sömnen. rycker med tassarna morrar skäller och har halvöppna ögon.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.