Mexx kastrering
Japp, här kan ni som vill följa hur det går nu efter kastreringen.. Kommer komma uppdateringar så fort jag märker skillnader. ;)
Det första, som jag märkt redan nu, är att hans matlust har ökat. Vilket bara är positivt eftersom han har vart så dålig i maten förut. Igår kväll när vi kom hem åt han ordentligt, och fort. Samma sak imorse. Och på morgonen brukar han inte äta alls.. Han brukar inte äta frukosten förrän vid lunch/eftermiddag annars. Så det var ju positivt. :) Återstår att se om det händer något mer..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Oooooh.. :) Det här ska man följa!! ;) Hur är det med vattnet då? Väntar han fortfarande på att ni ska byta? ;P
Förresten.. Såg du skylten? ;D

Se upp med hans mat.
OK. at du vill ha upp han i vikt, men det ska inte vara med fett, utan med muskler, annars så kommer han se ut som en liten julagris.
Dem säger det att man ska dra ner 1 1/3-del ca, på det han brukar få/dag.
Mexx….matskålen var ju livsfarlig…hmm…tro kastreingen har hjälp till med ett ochannat annat åsså…hihi
Jodå, vi ska se upp med maten. Har inga problem med hans vikt, känner inte att jag vill ha upp den. Men han är inte direkt så att det gör nåt om han går upp lite. Jag är mest glad för att han faktiskt äter, förut har han ätit mindre än vad han borde egentligen. Men hålla koll ska vi definitivt göra. ;)
Hur det är med vattnet vet jag inte än, han har sovit hela dagen.. Det är kämpigt att vara på semester. ;) Men han har ätit snö när vi har vart ute, men det är nåt han brukar göra. Han anser väl det vara fräschare eller nåt..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha…äta snö är gott….
Får skriva mer sedan när jag kommer hem från bilprovningen.
hälsa voffe!=)
klart man måste följa, alla hundar borde ha en egen tråd lite av en dagbok eller nått.. =) har samma prob. me Lusse, han äter jätte dåligt, äter helst på kvällen/natten om jag inte blandar i nått gott för då äter han när jag blandar.. så oftast får han ägg i sin mat då äter han… Mexx va ganska osäker av sig va? kanske detta också kan komma att ändra sig, lite iaf, man vet ju aldrig..
#5 Jo precis, det är det vi hoppas lite på. :) Eller ja, vi hoppas mycket, men i alla fall på en liten förändring.. Allt kommer ju inte försvinna, men lite bättre kan det ju kanske bli. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Har märkt en sak till nu.. Han kissar inte lika många gånger. Få gånger och låååånga kisspauser. Inga små skvättar här och där, inte. Hur härligt som helst. ;)
Och så har han börjat skita på ställen han aldrig gjort förut..:/ T.ex i skogen nedanför tomten, där har han inte lagt högar sen han var valp. Och på gräsplättar ute. Han har alltid valt diken/snår/buskar.. Sånadär smidiga ställen där man slipper plocka upp. ;) Fast det kan ju bero på att han är trött också.. Vilket jag hoppas på. Annars måste jag ju alltid komma ihåg att ta med bajspåse, och behöva plocka upp ofta. Hihi jag har nog blivit lite bortskämd innan tror jag. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ja gud va skönt d skulle va o slippa plocka upp.. vi bor i bostadsområde o grannar o fönster överallt, lekplatser o barn, så d blir att alltid plocka upp, synd att inte alla gör d bara..
Ja, det har vart himla skönt.. Så det hoppas jag var trötthet. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Och just ja, Juve - Vattnet ska fortfarande bytas. Ingen skillnad där. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha ja håller en tumme för dig.. =)
men bara en tumme då jag blir avundsjuk om det inte bara är trötthet… *s* 
Hihihi. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hmmm stackars Mexxen 
puttar upp denna lite o frågar om du märkt någon annan förändring hos mexx sen han blev kastrerad??
Han har i alla fall fått en hel del nya trattar som han kan välja mellan.. ;)
Har du märkt någon skillnad? Kompisen fundera på att kastrera sina och frågade mig om råd, men jag kan tyvärr inte svara henne för när jag hade en hane så tror jag inte man gjorde det (25 år sedan), då var det bara katter tror jag i alla fall. Ändras hundens sätt imot andra hundar? Hennes ena hund hatar hanhundar nämligen.
Han har lugnat ner sig nåt extremt, fast det hade han visserligen börjat med ett litet tag innan (2 år..) ;) Men kastreringen har säkert hjälpt till också. :)
Han har blivit mycket mindre allmänt intresserad av folk och annat, som exempel när vi hade kommit hem i bilen och två grannar kom förbi. Stannade utanför garageuppfarten och pratade, och jag släppte ur Mexx ur bilen. Totalt noll intresserad, han sprang rakt mot dörren. Ni skulle ha sett grannarnas miner..;)
Lotta, det beror ju lite på anledningen varför, och hur hårt det satt sig i huvudet.. Men visst skulle det kunna hjälpa, är ju stor risk att det är pga att han vill hävda sig. Så det kan ju vara värt ett försök, men det är ju ingen garanti. Känner några som kastrerade en av sina hanhundar för ett tag sen, och det blev ingen skillnad alls på honom. Så det är väldigt olika från hund till hund.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Tack Alex jag ska tala om det för henne, men den ena hon har är så enträgen på Skorpan och ska rida på henne, på det måste det ju hjälpe eller?
Kan hjälpa. :) Mamma var ute med Mexx häromdan och träffade på en vovve-kompis.. Så de släppte dem så de fick leka. Mexx började rida på henne efter ett tag, men efter en liten stund klev han av och tittade sig mellan benen.. Det var tydligen nåt som inte fungerade som det skulle. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hahaha du är inte klok, stackarn
fy för att upptäcka att det inte fungerar som det ska….
Hahaha jag höll på att skratta ihjäl mig när mamma berättade det, hade såå gärna velat se!! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#5 En osäker hund fortsätter oftast vara osäker alt. bli ännu mer osäker vid en kastrering.
#22 tror du inte jag hade det då…måste sett sanslöst roligt ut