Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 3884 ggr
MeMilly
0

Våtfoder

Jag har gett min valp uppbött torrfoder sen jag fick honom då han inte hade några tänder men nu han fått en hel del och därför har jag övergått till inte böta upp det. Och det funkar kanon!

För nån dag sedan testade jag för första gången att ge honom våtfoder (burk) och han blir helt galen, han dansar piruetter när det är matdags.

Jag tänkte därför kolla lite vilket märke som har bra våtfoder? Eller vad som kan rekommenderas.

Är nämligen lite vilsen i hundmatsdjunglenTungan ute

AnneN
0

Då skulle jag hellre rekomendera att ge färskfoder istället för burkmat/våtfoder, hundarna brukar älska det, och det innehåller inte en massa konserveringsmedel, smakämnen, färgämnen, mm som det tyvär ganska ofta gör i våtfoder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MeMilly
0

Aha okej, men vilket färskfoder finns då?

MeMilly
0

Eller är det sånt som man blandar ihop själv?

Om man skulle vilja ha på burk,vad ska man välja för nått då?

AnneN
0

Bravo

Halla

Klass

Nordic

Priima

Canifor

Vom & Hundemat

Av alla dessa skulle jag rekomendera Vom & Hundemat eller Canifor om det finns någon återförsäljare i din närhet. De andra är också bra foder, men just dessa anser jag vara de 2 bästa då de är helt utan spannmål.

_**/Mvh Anne

AnneN
0

#3 Det man blandar själv kallas för BARF, men färskfoder är färdig blandning.

_**/Mvh Anne

MeMilly
0

Ah, tack så mycket för svaretGlad

Maja2
0

Doggy blötfoder sägs ska vara bra, fritt från spannmål.

AnneN
0

#7 det beror på vilket, de små tetrorna är spannmålsfria, men inte de större.

_**/Mvh Anne

Hellis
0

…hade han inga tänder när du fick hem honom? Hur kommer det sig? Hur gammal var han då?

MeMilly
0

#9 Hellis

Han var 9 veckor gammal när jag fick hem honom och då hade han tre tänder. Vilket också påpekades vid vetrinärsbesiktningen…nu har han fått fler men långt ifrån antalet som han ska ha och vanligtvis så ska han ju ömsa sina tänder nu. (nu är han 4 månader)

Vid 12 veckros vaccineringen så sa vetrinären att antingen är han frukansvärt sen med sina mjölktänder (kan vara genetiskt) eller så får han sina permenenta tänder direkt.

Jag är överlycklig att de börja komma nu, då jag har varit väldigt orolig till detta. Och fortsätter de gå såhär långsamt så kan man göra en röntgen vid 6 månader eller 1 år så man kan se var som händer egentligen.

Hellis
0

Ok. Hoppas det fixar till sig!