Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4226 ggr
Elega
0

AKUT tillfälligt hem sökes

Min mors fru har åkt i fängelse. Hunden har tillfälligt bott hos min syster men hyresvärden har sagt att hon måste försöka hitta en ny lägenhet eller ett nytt hem för hunden för att hon inte vill ha hundar där.

Idag rymde hunden ut genom ytterdörren och högg en annan hund så hunden måste bort från min syster omedelbart och ev. kommer ägaren att anmäla.

Under tiden vi letar ett annat boende för hunden måste hon bo hos någon annan än min syster. Hon kan inte bo hos mig för att hon är aggressiv mot katter.

Hunden är en rottweiler utan stamtavla, 3 år gammal och tik. Kan inte vara lös men går ganska fint i koppel och är relativt lydig. Bra ensamtränad. Vaktig.

Hon finns i Jönköping.

Maja2
0

Vem äger hunden? Blir förvirrad. Det är alltså inte fodervärd utan hundvakt ni söker? Vem söker? Förstår knappt. Hur länge? Till salu?

Elega
0

Min mammas fru äger hunden och vi får inte sälja henne.

Jo eg. hundvakt, men helt en fodervärd som kan ha henne i några måndader-1 år tills min mamma har hittat en lägenhet. Hon var tvungen att säga upp huset för att hon inte hade råd med hela hyran själv när hennes fru åkte in i fängelset, därför kan inte hon ha hunden just nu för hon bor hos sin bror som har katt.

Catnap
0

Ändra då i rubriken till "tillfälligt hem". Fodervärd inom hundvärden brukar innebär att man har kvar avelsrätt på hunden men att fodervärden äger hunden och övertar den helt vid en viss ålder eller efter ett visst antal kullar, enligt skk. Vet att det är en blandras men det förvirrar nog många, så ändra så blir det lättare att locka rätt folk så att säga.

Lycka till, blir nog tyvärr svårt att placera ut en stökig blandras. Den kan ju inte komma till vem som heslt, så var noga med att det är en hundvan person som känner till "rasen"

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Elega
0

Har ändrat nu :)

Jo, det blir svårt men vi får hoppas på det bästa för Axas skull. Jag VET att hon har chansen att blir en bra hund.

Tina
0

Du får gärna skriva ut detta även på Djurhem.ifokus och kolla vår akuthemlista.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[Hilo]
0

Blir nog svårt att hitta hem åt en hund som attackerar andra hundar..
Hoppas det går bra att hitta ett hem trots det..

JJuniper
0

Hej, har ni hittat något hem ännu?