Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3080 ggr
Tintin82
0

Hundfoder

Hej!

Har en tibetansk terrier tik på 5 år som jag vill ha lite råd när det gäller foder, Jag vill hennes bästa men jag vill ha ett billigt men samtidigt bra foder som är bra för hela hunden. Just nu har jag ICA hundfoder men tycker att hon får kli. Har funderingar på att testa på magnussons men jag vet inte. Har någon något förslag på bra billigt hundfoder

Elega
0

Doggy är ett billigt foder men vad jag har hört ändå håller en relativt bra standard. Större delen av min hunds liv åt hon bara Doggy och hon har alltid varit pigg, frisk och haft jättefin päls.

Tangotime
0

Köp Doggy extra i så fall. Det ska vara bättre.

Lole
0

Nutrams foder är väldigt bra! Det är väl inte så jätte känt, men det är riktigt bra.

nutram.se

Katti
0

Det är säkert billigare i längden att lägga lite mer pengar på ett bra foder. Köper man de billiga fodren får man ofta höga veterinärräkningar istället… Billiga foder är allltid uppbyggda kring en bas av kolhydrater i form av vete (oftast), majs eller ris. Det är inget som hundar behöver eller mår bra av, vilket gör att du betlar för en massa utfyllnad. Så det går inte att titta på kilopriset utan du måste lära dig att se vad du får för pengarna.

Du behöver ju inte titta på de riktigt dyra fodren. De är, i mitt tycke, inte värda priset. Säkert hälften av det du betalar är för marknadsföring och frakt (oftast från USA som ju ligger en bit bort…). Doggy Professional Extra eller Doggy Professional Valp är prisvärda svensktillverkade foder. Ett stort plus är att de kan köpas på Maxi och Coop! Tello High Energy och märket High-Energy är också bra foder till bra pris. De finns båda hos www.foderbilen.se.

[Liiillap]
0

Sen så är det ju desto bättre innehållet i fodret är desto mindre behöve hunden äta av det för att må bra ;)