Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 751 ggr
RubHel
0

Hunden sjuk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha funderat lite på vad två finnliknande utslag på Ante var för något åkte mamma in till veterinären med honom. Det visade sig att han har inflammation i hårsäckarna, djupt djupt ner. Så han måste gå på penicillin i 20 dagar samt badas var tredje dag med ett speciellt schampoo. Kan ju tala om att bada står ju inte högst upp på roligt-att-göra-listan hos Ante. Först måste man duscha honom i 5 minuter för att huden ska bli riktigt blöt, sen ska man noga gnugga in schampoot som ska verka i TIO minuter.. Den stackars hunden fryser ju nästan ihjäl när han står i badkaret =(

Dessutom fick han en klo och pulpa avsliten igår när han blev attackerad av en annan hund. Fast han verkar inte ha ont som tur är =)

Maja
0

Stackars Ante!! :( Hoppas att han blir bra snart!! :)

Malin-A
0

naaw stackarn, men han får stå ut me o frysa lite så blir det ju bättre sen förhoppningsvis… *sänder en tröstekram*

Faxlin
0

Naw stackars lill gubben då. Skickar krya på dig och tröste kramar till honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Aww, stackare. Krya på sig..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Eriiccaa
0

Krya på dej

Lotta
0

Krya på sig Ante….kan trösta dig med att matte gjorde samma sak med mig……trodde jag skulle frysa ihjäl *BRRRRR*

RubHel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ante tackar för alla kramar, han viftade på svansen när han fick dom iaf ^^ Jag tolkade det som tack åtminstone :)

Lotta
0

Skorpan slänger en massa pussar till honom..och säger -håll ut det blir bättre ;)

Linda
0

pussa på pojken från mig, han e så himla go den hunden:)

lena1
0

Pussa på honom från Lena och Snodden med ;-).

kerstinjoh
0

Pusseluss från Alfons.

Lotta
0

Skorpan frågar om han står ut…hon lider verkligen med honom, så pass mycket att hon har mardrömmar ;)

KerstinP
0

Krya på dig Ante!/Semlan