Artikel om blandrasutställning
Hejsan, jag har skrivit en artikel om hur blandrasutställningar fungerar på http://zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=1078299 .
Skriv gärna å säg vad ni tycker om den eller om ni har något att tillägga :D

Vad bra skrivet. Jag pmar dig ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jepp stämmer precis tycker jag som ställt ut mina hos Blandis, det går även att ställa renrasiga men oreggade hundar dör då oreggade räknas som blandras. Mycket bra skrivet.

Tack så mycket, och juste det glömde jag ju skriva! (Det där med oreggade renraser) de får jag fixa :D

#4 tack så mkt:D
någon som vet om det ska bli nån utställning i värmland ?

Jätteintressant och mycket bra skrivet. Kommer det någon blandisutställning till västkusten, vet du det?

Kerstin
har du blandis?? =)
Åh, vad spännande det hade varit för mig och Kiwi med en utställning. Kommer det att anårdnas någon i Göteborg?
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Om man ska ställa ut en renraslig hund(som Ludde då är) måste man ha hunden registrerad i skk ? :/
i blandras utställning så är alla hundar rasrena & blandraser välkomna. hundar som ej är regade i skk trots att dom rasena är välkomna. till & med apbt. 
jag ställer ut min illa apbt ( han är regad med stamtavla i usa ) i blandrasutställningar & han har vunnit lite rosetter & annat smått & gott där.
Det skulle vara jättekul, har velat ställt ut Skorpan bara för att det skoj 
#12: gör det det är skoj med utställning. har sysslat med det i många år,specielt med schäfer så jag tröttnar aldrig på det. 

#13: Fast ärligt talat. Schäferutställningar inom SBK de är inte skojiga. Åtminstone inte i min landsända.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Förklara Åsa!!
dom vill kanske bara vill ha dom som kryper på knäna? eller hur e d uppe hos dig åsa??
Ja jag vet då inte vad hon menar…Åsa!!!
Men jag vet att när jag ställde ut så kollade man alltid vilka domare det var, alla har ju olika smak så även dom. Och ska då tilläggas att detta var 25 år sedan =)
#16: alla vill ej ha krypande schäfer. min schäfer var av gammaldags typ med lång rak rygg & normala bakben. han fick en del priser av vissa dommare som gillade min hund min hund blev till & med 1 ökl,bir,bästa hane & big-2 & det är ej dåligt men visst fanns det domare som gillade räktjärtsschäfern med & då kom min hund antingen 2-3 (om det var 3 st) eller sist om det var några schäfrar i min klass. tex 5-7 st tråkigt !
jaja d va inte så jag menade, filurade bara lite på vad åsa menade,. har också schäfer med rak o fin rygg =)
Dom är så snygga…vill ha nu! :D
men är det fortfarnade ingen som vet om det ska bli nån blandrasutställning i karlstad ? 
Intressant. Har faktiskt alltid undrat hur man bebömer på de utställningarna.
**MVH Cerrolyn
de bedömmer ungefär som på rasena utställningar fast dom kan ej bedömma hundrasen i sig på blandrasutställningarna.
dom bedömmer bara på hundens utseende.
Det skulle vara jättekul att ställa ut, frågan är om Skorpan skulle krypa ut skinnet. Hon gafflar så ända in i h-vete när hon ser vissa stora hundar