Hundar iFokus

Hundar

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 2833 ggr
Emiis
0

Försäkrings djungeln...

Då vi har funderingar på skaffa hund så har man mycket funderinga på försäkringar. Så nu undrar jag vad rekomenderar ni? Vet att det har mycket med vart men bor och vad man har för hund. Men ni kan väl berätta vad ni väljer och varför :)

Tacksam för svar!

Tangotime
0

Jag har If till mina pudlar (toy). Fast självrisk på 2500:- rehab och mediciner står försäkringen för vilket jag tycker är jätte bra. Bra service och aldrig något strul eller en massa misstänksamheter när man vill ha ersättning för något. Åker man till veterinären lite mer utspritt över året och sällan kommer upp i högre summor så är det självklart inte bra med fast självrisk. Men om man får en skadad hund som behöver rehab/operation osv så vet man att man aldrig betalar mer än 2500:- vilket jag personligen tycker är en trygghet.

Min Whippet har jag Agria på mest för att uppfödaren hade valpkullen försäkrad där. Där har jag rörlig självrisk som kan bli hur dyr som helst egentligen. Priset per månad skiljer inte så mycket heller så jag förlorar nog på den försäkringen om det händer något som kostar mycket pengar. Däremot behöver jag ju inte betala så mycket om jag bara kommer upp i några tusen.

Jag tycker ni ska ringa runt och fråga försäkringsbolagen om råd. Vad det skulle kosta er och vad som ingår. Jämför sen och välj det som ni tycker passar er bäst!