Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2664 ggr
Slmoneriksson
0

2 Hundar ska avlivas på Fredag.

Hej! Simon heter jag och är 15 år, jag bor med min mamma och vi har 5 hundar, på senaste tiden har 2 av dom inte varit riktigt pigga så mamma åkte till veterinären idag och det visade sig vara Cancer på en och en Njursjukdom på den andra.

Jag mår väldigt dåligt, har gråtit så ansiktet svider, en av hundarna, den med njursjukdomen var vår första, vem kommer nu hoppen en på benen och tigga efter chips?

Jag mår jätte dåligt och vet verkligen inte hur jag ska klara det här, jag börjar skolan på måndag och jag har ingen aning om hur det kommer gå när 2 av mina bästa vänner inte kommer vara i den här världen då! :(

Elega
0

Åh, din stackare.. Jag kan inte ens föreställa mig hur du mår just nu. Det måste vara något av det värsta som kan hända. Tänker på dig!

Gluskap
0

Usch stackare :( Vet inte vad jag ska säga, vet själv att inga ord hjälper :(

Workingdog
0

Nej gud :( Vet hur det känns :(

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Slmoneriksson
0

Någon som har varit med om liknande? Kommer det alltid göra såhär ont? Jag mår jätte dåligt även fast dom fortfarande lever, så hoppas jag att veterinären har gjort ngt fel så att det inte är någon njursjukdom men det är nog inte troligt.

Jag mår verkligen jätte dåligt och hoppas att hon kanske,kanske blir bättre men just nu ligger hon i en filt och sover, äter inget.

Workingdog
0

#4 har inte riktigt varit med om att en hund blir sjuk och får avlivas men vi hade en hund med E höfter som hade jätte och och led verkligen, hon fick avlivas, det var dock några år sedan men jag kommer ihåg att jag var helt förstörd. Gick inte till skolan på typ 4 dagar. Och innan, det var helt overkligt, jag fattade inte, och väl på plats klarade jag inte av det och bara gick ut… :(

/Mvh Jennifer

Slmoneriksson
0

Hunden med njursjukdommen har börjat ätit och dricka nu, tydligen så hade veterinären bara känt och klämt lite på henne, kanske hon blir bättre!

Workingdog
0

#6 hoppas hoppas hon blir bättre :)

/Mvh Jennifer

Slmoneriksson
0

Ena hunden verkar vara piggare nu, hon med njurproblem.

Men nu har mamma skrämt upp mig igen, nämligen att hundens avföring ser tydligen ganska mkt ut som tjära. Är det ngt med levern då eller kan det vara för att hon inte hade ätit på mer än 20h då hon bajsade?

Också om det vore problem med levern borde hon inte kräkas galla eller ha diarre då?

Rafflan
0

Vet precis hur det är, snart dags för min första hund att lämna detta liv, verkligen jobbigt :(

Ev får vi boka avlining på fredag, men jag hoppas han ska hinna bli bättre tills dess så vi iaf kan få några friska glada veckor-månader till med min ängel<3

Slmoneriksson
0

Nu är hon en ängel, jag hoppas att det finns chips och ostbågar i himlen.

Hunden med cancer ska få vara kvar ett tahon g för hon mår inte dåligt utan hon leker och äter.

Maja2
0

Det finns både chips och ostbågar i himlen. Kram på dig.

[SarasB]
0

vet hur tungt det känns, tog bort min första hund när jag var 10, han var 8 mån och bröt bakbenet, jag minns riktigt hur man såg i hans ögon hur ont han hade, på ett sätt var det skönt att han fick somna för han skulle inte ha fått ett bra liv. känns fortfarande tungt men jag brukar tänka att han var min bästa vän och jag skulle aldrig låta honom lida så jag gjorde rätt som lät honom somna.

Tangotime
0

Jag kan berätta att det kommer vara lika jobbigt varje gång. Att avliva en älskad familjemedlem är inget man vänjer sig vid. Jag har fått avliva 4 hundar dom senaste 10åren och det är lika jobbigt varje gång. Men det är skönt när det är gjort för då släpper all oro för hunden då man vet att den inte längre lider. Det tar ett tag och man mår skit och är jätte ledsen. Men det går över och sen kan man komma ihåg hunden på ett positivt sätt. Vissa hundar tar längre tid att släppa än andra. Men med tiden släpper man även den där hunden som legat en närmast hjärtat.

Och visst är det värt det! All tid man får med ett djur överväger den smärta man känner när dom försvinner. Därför skaffar man nya djur när dom gamla går bort. Tyvärr kan aldrig en ny hund ersätta en gammal, men i våra hjärtan finns det gott om plats eller vad säger ni?