Promenader
Hej! Hur många promenader går ni per dag med eran hund? Och hur långa promenader går ni då?

Jag går ca 5 promenader om dagen då jag bor i lägenhet. Oftast ligger 3 av dom på 10 minuter, en av dom på 20-30 minuter då vi tränar något mentalt samtidigt och en långpromenad på ca 1 timme.

Kan ju tillägga att jag har en schäfer/bordercollie/labrador-blandning. Trots sina raser kräver hon ändå lagom mycket motion och mental träning då hon är väldigt lugn och inte är så stor.
Över sommaren har vi bott på mina föräldrars gård, här blir det oftast en promenad per dag, på kvällen.
Under dagen motionerar hundarna alldeles själva, föräldrarna har en border collie.
När vi är i stan blir det oftast fem promenader om dagen, tre kortare och två längre.

Vi går 30-40 minuter på morgonen. ca 1 timme eller lite mera + träningpass vid halv 2. Sen vid halv 5 går jag en liten promenad och sen tränar lite. Och sen går vi en 45-50 minuters promenad på kvällen och tränar lite :) så det blir 3-4 timmars promenad då vi går lite olika långt olika dagar sen runt 2 timmars träning :)

Jag har en Cavalier/Cockertjej på 3 år och en Border Collie valp på 4 månader, Sen har familjen en Dogue De Bordeaux och en Staff. Fast dom går mina föräldrar ut med men ungefär samma promenadstid fast ingen träning på det sättet :)
#5 hur är dogue de bordeaux som hund? Är intresserad av den rasen :) Du kan gärna pma mig om dina erfarenheter!:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tar tre rena koppelrastningar och mellan 2-3 aktiveringspromenader..
Rastar vanligen 3 men nu med ny vovve 4 gånger om dagen, rena "gå och kissa och bajsa"-promenader som brukar hamna på omkring 20 min.Och något längre pass på en dryg timme eller två.
Utöver det blir det långvandringar några gånger i veckan. Turer på 6-7 timmar är inget ovanligt här inte! 6 såna förra veckan, det är tur att jag kan byta hund, haha!

Bor på landet med stor trädgård. Så hon är ute väldigt mycket (storpudel på 3 år) Promenader blir det 2-3 gånger om dagen. 2*ca 10 minuter och sen en på ca 40 minuter. På helgerna blir det några timmars spring i skogen också. Hon har väldigt dålig kondition så det räcker för henne. Hon är ny hos oss. Har bara vart med oss i 3 veckor ännu.