Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2659 ggr
sofialu
0

Valpfrågor!

Hej!
Jag har en liten goldenkille här hemma som är hur snäll och fin som helst på 4 månader och jag har några frågor jag skulle vilja få svar på, tyckte den här sidan verkade vara det bästa alternativet! :)

Först och främst så är det fodret. Han äter Standardt, men vägrar äta det blött.. Och dessutom har han för lite underhull så jag måste få upp honom i vikt, och det går inte om det fortsätter såhär. Har testat med att gömma  småbitar av saker han älskar i maten men han äter upp de bitarna och sedan lämnar resten. Testade ge honom några bitar torra för att se om det var någon skillnad, och vips så kastade han sig över maten och allt var borta nästan direkt. 
Men jag är väl inte så positiv till att bara ge honom torrt, p.ga  slemhinnorna osv. Någon som har fått problem med att ge det torrt?
Men i och för sig är han väldigt duktig på att dricka så jag tror inte att han skulle få i sig för lite vätska om han började äta det torrt.
Någon som har en idé?

SparklingTindra
0

Vad menar du med underhull? Underhudsfett?

sofialu
0

På hans vetrinärsbesiktning var allt ua förutom att det stod att han hade något lite underhull (gjordes vid 9 veckor)
Samma sak när jag var hos veterinären och tog andra vaccinationssprutan så sa hon att han hade för lite för lite underhull och att vi skulle öka honom lite i vikt.

Tog för givet att det var underhudsfett..

Vattnadal
0

Ge maten torr om han äter bättre, det är nyttigare för tänderna!

Om han börjar äta mer, håll koll så att det inte blir för mycket, ryggrad ska kännas, och även revbenen.
Det är hälsosammare att vara lite i underkat än i överkant, samtidigt som att det är dumt att överdriva åt endera hållet. Tungan ute

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

gnagarlover
0

börja ge färskfoder annars.

Maja2
0

Hamna inte i att blanda godsaker i maten för att han ska äta. Då hamnar du lätt i en ond cirkel.

sofialu
0

#4. Hade gärna gjort det, men har tyvärr alldeles för liten frys :(