Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 6028 ggr
Mison
0

Västerås! Amstaff´s stulna! Valpar moderslösa!

Fick ett nödrop!

För någon dag sedan, blev 2 Amstaff stulna utanför Coop´s butik på Stenby i Västerås.

Tiken har valpar hemma som längtar efter sin mamma!

Hjälp till att sprida detta så hundarna får komma hem!!

Ska se om jag kan fixa fram bilder….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är en vit hane, Doffe, och en brunspräcklig tik Hija. Bild på hanen kommer här…

Ixectrona
0

Väldigt sorgligt, och hoppas att de får tillbaka hundarna, men jag hoppas också att folk lär sig att inte binda hundarna utanför affärer. Rynkar på näsan
Tänker också på den gamla coton de tuléaren som blev stulen från utanför en affär, och hittades sedan död, med magen uppskuren och svansen avklippt.

Mison
0

länk till ägarens blogg

bloggen

Ladymon
0

#2 Håller med dig ! Suck

Fast jag blir nästan förbannad över hela situationen !!!!!

( kan också säga att det INTE ser ut som renrasiga Amstaff )

Maja2
0

#4 Tiken är en blandras men hanen är en renras, vad det nu har med saken att göra.

Håller med om att man blir lite bekymrad över att människor lämnar sina hundar utanför affärer i den utrsträckning de gör. Både för stöldrisken, men även för hundarnas och andra människors skull. Det finns såpass många idioter som är elaka mot djur, så jag skulle då aldrig tänka tanken att lämna hundarna utan uppsikt nånstans.

Ladymon
0

#5# lättare för folk att då hålla ögonen öppna om man vet vad det är för ras eller blandras självklart ! Det ser inte ut som amstaff någon av dom. Bara det jag menade.

Det är som att skriva Shäfer stulen fast det liknar en Pudel :) Men nu finns jue bilder att gå efter iallafall :)

Maja2
0

#6 fniss.. ahaa, så du menade. Jag såg efterlysningen på en blogg i morse, och där stod att tiken är amstaff/pitbull. Fast… man måste ju ha bild att gå efter ändå, så man inte kliver fram till första bästa amstaff och tar för givet att den är stulen :)

Taxelina
0

Tyvärr går stulna hundar även till kamphundsträning. Polisen hittade en liten westi sargad men fortfarande levande med halva ansiktet bortslitet och svåra bett skador inne i ett förråd där den blivit inslängd. Polisen avlivade den snabbt.

Det skulle stå varningar utanför affärerna att INTE sätta sina hundar där.

Hoppas dom får tillbaka dom.

Det är bråttom. Sätt ut bilder på hundarna överallt. På alla affärer som går med på det, på alla anslags tavlor. Ut med annonser i tidningar. Sätt annonser på lyktstolpar med bilder och telefon nummer. PRECIS ÖVERALLT. Då kan dom som har hundarna snart inte gå ut och rasta dom, för ju fler som ser annonserna, ju fler känner igen signalimentet på hundarna. Sätt ut hittelön (riklig) för då blir folk mer villiga att hålla ögon och öron öppna.

Lycka till.

Ladymon
0

Jag hoppas verkligen att dom kommer tillbaka hela !!

Samma sak hände för några veckor sedan med en amstaff men tiken hittades i en källare i ett hyres hus där hon förvarades, Uppmärksamma grannar blev hennes räddning !!! Hon hade verkligen tur. Håller alla tummar och tassar som finns här hema för att denna historia ska sluta lika lyckligt.

Ladymon
0

#8 tyvärr är det den dystra sanningen men nu ska vi försöka hålla hoppet uppe ! Det finns bara en andledning att stjäla sådana hundar och den vet vi om.

De där är inga dyra champions så det är inte för pengarna.

Som du skrev SPRID DETTA VIDARE !!! DET ÄR BROTTOM.

Rafflan
0

Hoppas dem hittar hundarnaFörvånad

Det står att hanen är ren amstaff på bloggen (som jag fatta det) och har hon köpt honom som renrasig tror jag tyvärr hon blivit lurad…

Gluskap
0

Tiken är 2 år enligt bloggen och har hunnit ha iaf 1 valpkull innan denna kullen….

Hoppas dom kommer hem välbehållna! Hoppas ägarna lär sig att inte lämna hundarna utanför affären…

Ladymon
0

#11 det är ganska solklart att ingen av dom är renrasiga , Men nu får vi se till att hålla ögonen öppna, det finns jue bilder på dom iallafall, Och jag skulle absolut känna igen dom om jag såg någon av dom eller båda ute. Jag har en blogg ska lägga upp en efterlysning där, Ganska många inom hundvärlden brukar läsa den. ( Dock kanske inte sådana som stjäl hundar ) men det är bara att sprida detta så mycket vi kan. Det är nog hundarnas ända chans att bli igenkända och få komma tillbaka igen.

2 år och haft två valpkullar låter helt galet.. men men det hör inte till tråden.

Mischa
0

Jag vet inte varför, men jag har svårt att känna sympati för nån som binder hundarna utanför en affär och sedan får dom stula.

Trots så många varningar om att ge fan i att binda hundar på allmän plats eller att lämna hundar i bilar så gör folk det ändå och blir förfärade när det blir konsekvenser av det….

Stackars valpar….

≧◔◡◔≦

Tangotime
0

#14 Kan inte annat än att hålla med. Att folk ALDRIG lär sig!?

EternalWinter
0

Fy fan vilka javla manniskor det finns..stjala nagon annans hundar..sant har gor mig sa arg och less!

Sjalv vagar jag inte binda min hund utanfor affarenRynkar på näsan

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

Medarbetare på Avenged Sevenfold

Ladymon
0

#14 håller helt med, Men det viktigaste nu är att sprida vidare detta för hundarnas skull, Det är knappast en snäll människa som älskar hundar som tagit dom för att ge dom ett underbart liv med massa köttbullar. Eller för att sälja dom vidare, eftersom dom inte är värda något i pengar. Hundarna är verkligen i fara. Och kanske fler andra hundar eller katter om de andvänds i kamp, Det är fruktansvärt. Jag mår riktigt dåligt av att bara veta om detta. Stackars djur som utsätts för ansvarlöshet och kanske nu ren ondska :(

Gluskap
0

Ägaren har gått ut med efterlysning i tidning nu

Enligt artikeln är tiken 16 månader bara…

Ladymon
0

16 månader och två kullar………… vad ska man säga….

Maja2
0

#19 Hur vet du att hon haft två kullar… vad nu det har med saken att göra?

[nataschaj]
0

Suck ägaren fpr stjylla sig sj! jag tycker INTE synd om henne, tiken ja, som har fått lida pga tidig pasrning och det.

Hoppas ägaren lär sig av detta å synd om valparna…

om det stämmer med det som står hoppas jag att hon får böter elr liknande…

Men hoppas hundarna kmr hem och till en annan ägare.

Mison
0

jag kan inte se vart det står nånstans att tiken haft en kull innan denna..

däremot tycker jag inte att någonting annat för tillfället är relevant, annat än att hundarna hittas och kommer hem igen

någon får låsa denna tråd, så kan spekulationer om andra saker ske någon annanstans

Ladymon
0

Det står i bloggen, Den förra kullen är 8 månader och så har hon nu en till.

Men håller med ,det håller inte hit igentligen även om man tycker ett och annat. Sprid detta vidare så att hundarna kan komma hem ! Det är det absolut viktigaste i nuläget !!!

Fokusera på vad man kan göra i nuläget. Sprid på facebook, bloggar o.s.v

Maja2
0

#23 Jag tolkade det som att det var Tikens kull… alltså tiken med syskon… och inte tiken med valpar.

Mison
0

ja, jag tolkade likadant, att tiken träffade sina kullsyskon

Tangotime
0

#25 Hm, så tiken som har valpar nu är 8månader?  Jag har nog rört i hop det…

Ladymon
0

Hon är 16 månader , har en kull på 8 månader och en nu som är leveransklar i slutet av augusti.

Hon fick då sin första kull när hon var 8 månader, och sin andra nu.

Skulle bilderna vara på hennes kull syskon i juli 8 månader så skulle jue tiken inte vara mer än 9 månader nu… eller så är bilderna upplagda i bloggen efteråt.

snurrigt.

Tangotime
0

Men eh… om hon är 16 månader nu och har sin andra kull. Herre gud. Anmäl idioten!!! Skrikandes

Emaljoh4
0

Men hallå, i bloggen står det att tiken är 2 år!

Inte 16 månader som vissa av er säger..

Hanhunden är 8 månader.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Tangotime
0

#29 Okej. Men om hanen är 8månader OCH pappa till valparna är det lika illa det!

Rafflan
0

#30 den saknade hanen är INTE pappa till valparna, hon lånade in en hane till parningen.

Ladymon
0

i tidningen står det 16 månader på bloggen står det att hon är två år.

Nej han hunden som är stulen är EJ pappan till valparna.

Nu har allt nog viktit av från vad detta igentligen handlar om,, Tråden kanske borde låsas ?

alla vet vad som bör göras nu, håll utkik och sprid detta.

Oavsett hur gammla dom är, hur många kullar hon haft och vilket dom är blandat med ! Dom har det troligtvis bättre där dom kom ifrån än där dom hamnat nu !!!

Mison
0

jag har bett om att tråden blir låst, och ber om det nu igen… ingen idé att tjaffsa om saker som inte hör hit…

Lås tråden, tack!!

SaraC
0

#33 Inte lätt att hänga med i alla trådar.. Bästa sättet att snabbt få en tråd låst är att PM:a. Tråden är låst nu.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Inlägget är låst för nya kommentarer