Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 10873 ggr
Mitchika
0

Dvärgpinscher på rymmen i Delsbo!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skriver det här inlägget åt en god vän, vars hund sprang bort från sin ägare tidigare idag.

Festus är en svartröd dvärgpinscher på ca 4 år, kastrerad, som försvann troligen någon gång i förmiddags från sitt hem i Delsbo, där han bott under sommaren. Polis och frivilliga har varit ute och letat och har även skymtat honom vid några tillfällen, men inte kunnat få tag i honom.

20 personer har varit ute och sökt, även med spårhund. Efter 2 ½ timmes spårande tappade dom dock spåret.

Festus är ganska tillbakadragande mot främmande och lite småskygg. Om någon skulle se eller till och med lyckas få tag i honom, hör av er så lämnar jag ut kontaktinformation.

Skriver detta då hunden är mig mycket kär också och jag vill inget annat än att försöka se till att han kommer tillbaka igen.

REDIGERING! Festus chip (han är chipmärkt) har halkat ner och sitter högt upp på hans högra (tror det var det) framben. Det är lätt att känna och även se det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Mitchika
0

Festus (den svartröda) tillsammans med dvärgpinschern Enzo (den röda). Bilden är tagen i november förra året.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

RubHel
0

Han har blivit sedd under morgonen av en kompis till ägaren som var på väg till jobbet. Provade att ropa, men Festus sprang bara in i skogen igen. När ägaren kom dit och ropade & letade, så kom han inte heller…

RubHel
0

Kl 16 blev han sedd vid Näcksjö(?), och vi tror att han kanske kan befinna sig runt Enånger. Verkar som han är på väg söderut, vilket isånnafall borde betyda att han försöker hitta hem till oss igen, där han egentligen vill vara. Problemet är att vi bor i Bålsta, 26 mil därifrån…

Min mamma och storebror åkte upp under dagen för att leta och är ute och letar för fullt just nu. De har dock inte sett honom.

RubHel
0

Det går bra att ringa polisen på 11414 om någon hittar honom, han är anmäld.

SaraC
0

Håller tummarna att han hittas och kommer hem snart!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Catnap
0

Tips: Annonsera gärna på http://www.alltomhundar.com/hundforum/viewforum.php?f=50

och

http://www.hittadjur.se/

Om ni inte redan gjort det. Håller tummarna för att hunden kommer till rätta snart

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

RubHel
0

#6 Tack. Har lagt in på Hitta djur. Men kan inte registrera mig på Allt om hundar, står bara Page can not be found när jag försöker..

Catnap
0

Skicka det du vill att det ska stå så postar jag på allt om hundar åt dig för jag är medlem

//Angelica

RubHel
0

#8 Lyckades registrera mig, man kunde klicka på en annan länk Glad

Catnap
0

#9 ok, vad bra

//Angelica

RubHel
0

Det var inte Festus som sågs vid Näcksjö, utan en Tax.

Senaste infon är att han har blivit sedd 5 km söder om Svedja.

Troligtvis springar han omkring där, vilket betyder att han inte har tagit sig så väldigt långt bort än. Kanske försöker hitta tillbaka till Bobygden, Delsbo, igen. Bra nyhet, för där är inte mycket till vägar.

MP160
0

Här hemma håller vi alla tummar och tassar att lilla Festus kommer hem snart! Bilden tagen när han var en trött liten pluttvalp i mattes famn

MP160
0

Nu är Festus upphittad och hemma efter nästan en vecka i skogen! Tack gode gud säger jag bara!

Catnap
0

Underbart!! Skrattande

//Angelica

Gerbilflicka
0

Oj, vilken tuff liten kille! Skönt att historien fick ett lyckligt slut.

SaraC
0

Vad skönt att han är hemma!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar