Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2124 ggr
Rafflan
0

Sammanföra hundar?

Från och med imorgon ska jag vara hundvakt åt en bekants 2 hundar, 1 staffekorsnings tik och stor blandras hane, kastrerad. Ska bo med dem i hennes hus.

Dock ska mina päron bort så måste ta med min egna lagotto hane ditt, dessa 3 hundar känner varandra sen innan och brukar träffas och busa på gården, dock har min hund aldrig vart i deras hus, några tips hur jag ska göra för att bäst få dem att funka ihop i huset?

SaraC
0

Låt dem träffas ute först, som de är vana med att göra. Beroende på hur bra de känner varandra; ta en promenad med dem eller låt dem busa runt en stund. Om allt verkar frid och fröjd så gå in med dem och se hur det går. Det kan vara smart att i förväg plocka bort mat/gottis, leksaker och liknande, så slipper det bli något tjabbel om det. Håll lite koll och se hur de beter sig, så att de får vara ifred för varandra om de vill och så vidare, även om de för det mesta brukar de lösa sådant själva.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Rafflan
0

Tiken är aningen vaksam å dryg mot min hane, i övrigt funkar dem bra ihop än så länge :)

Min hane är dock ganska orolig, kan bero på allt nytt.

Linnea
0

Tänk på att inte låta din hund ligga på deras sovplatser, tex i deras korgar. Brukar inte uppskattas!

Skynda långsamt så går det fortare.

Rafflan
0

Det sket sig rejält, min hund kunde inte slappna av, blev orolig och stressad å då började han vakta på dem andra hundarna vilket nästan fick tiken att anfalla(hon är väldigt dominant om någon mopsa upp sig) så för att inte riskera en fajt fick min hund sova hos min syster.