Rakad hund.
Till er som brukar/har rakat er hund ; Hur har hunden reagerat efteråt ?
Hugo vill absolut inte ligga, la sig i soffan en snabbis men var uppe på några sekunder, han är orolig och står upp hela tiden - inatt låg han inte mycket alls. Men oj vilken skillnad det är på honom i sättet - han vill leka och gå på promenad, ångrar inte beslutet för fem öre. Han vänjer sig sakta med säkert helt enkelt.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Har bara behövt trimma en hund.
Hon brydde sig inte.. tyckte nog att det var ganska skönt..
Oj, haha, har aldrig sett en helrakad golden förut! 
När Nemo blir trimmad är han precis som vanligt, skönt att bli av med all päls tror jag han tycker ^^
Om han tycker det är obehagligt att ligga innan pälsen börjat växa så skulle jag ge honom något extra mjukt att ligga på, tex en fårskinnsfäll eller en fleecefilt, så han slipper den för honom obehagliga kontakten mellan den nakna kroppen och hårt/kallt underlag.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#4 Min reagerade lika som din första gången jag rakade ner honom men när han fick en tjock mysig fleecefilt i sin biabädd så gick det bra:) Det kommer gå lättare nästa gång ni rakar honom:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Ha ha, stackarn, hur han ser ut.
Ni får inte berätta det för honom, låt honom tro att han är lika stilig som vanligt, så känns det kanske bättre.
En sak att tänka på när en hund är nyrakad, att de tål solen sämre, och värme med. Pälsen svalkar ju oxå.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#4 Jo, vetrinären sa också att det skulle bli bättre nästa gång, han har ju aldrig varit med om detta tidigare - när bror min kom hem inatt hade han inte en aning om vilken hund det var som stod och stirrade på honom ;)
#6 Haha närå, vi berättar bara hur snygg han är ;b Jaså? det hade jag faktiskt ingen aning om, tack!
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.