Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 4001 ggr
Emmieline
0

American Wolfdog?

alltså dum fråga men är American Wolfdog liksom såna hundar som inte är vanliga i sverige.. ehm vet inte alltså. hittade dom på blocket….

[nataschaj]
0

Det finns få uppfödare här i sverige, dock tror ja inte dem reggas i skk efter som dem e halvhubrider.

Ingen första hund i alla fall.

Emmieline
0

nee men snygga var dom iaf^^

[nataschaj]
0

3 det är dem! älskar deras färg m.m.  skulle vilja träffa en sådan live för att kunna få en uppfattning om hur dem är.

Emmieline
0

aa samma. men men skulle nog inte gå för mig att ha en i en liten lghet-.- bra synd. ser nästan ut som mina älskade vargar

[nataschaj]
0

4 bara för du har en liten lägenhet gör de ju inget, ja mena så länge hunden får komma ut ett par spinga elr att man cyklar elr liknande samt låter den använda hjärnan så kvittar de. Hundarna ska ju ändå hålla sig stilla hemma och inte flamsa runt och leka.

Jag har ne liten 1a men har 3 stora hundar. 2 på 20kg nu den adre 30kg. dem på 20 kmr väga mera sen när dem e färdig vuxna så. ;)

Emmieline
0

woohoo. inte dåligt^^ för jag ska kunna ha en stor hund måste jag ha större för mina h-medel tar mkt plats-.-..

vad e det för raser du har?

[nataschaj]
0

6 hehe ok, men då fattar jag ;)

1 schäferblandning

1 amstaff/pitbull 6mån

1 amstaff, amrikansbulldog,pitbull. så dem kommer att väga mellan 25-30kg när dem e färdia. Sem har ja fler djur i lägenheten, så folk säger att ja har zoo här hemma :P

Workingdog
0

#7 haha säger folk att du har zoo? Det gör alla mina kompisar också xD Har 4 hundar, 3 kaniner,4 fåglar och 2 råttor :p Och vi bor i en 3a :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Vattnadal
0

#8 Ska vi tävla? Fuskar i och för sig med att ha en gård på landet, men hade inte lite innan heller. (höns, får och kaniner tillkom, samt hundantalet fördubblades efter flytten för 2 år sen)

12 hundar (en golden, 2 alaskan huskys, en oreg siberian husky resten rasrena siberians)

7 gestrikefår (1 kastread bagge hans 2 fruar och 4 döttrar)

5 mellerudskaniner 2.3

7 vuxna hedemoror (1 tupp 6 hönor) och 6 kycklingar

1 skäggagam,

3 leopardgeckon

6 dvärgvaktlar

2 kanariefåglar

en grönfläckigpadda

en drös afrikanska jättelandsnäckor

ca 80 tammöss

En bönsyrsa och en rovskinnbagge

några kackerlackor (2 olika arter), mjölmaskar och syrsor (foderdjur)

samt ett par akvarier med fisk, både sött och salt.

För att sedan gå In topic igen, så tror jag inte att det här en en bra ras att ha som sällskapshund. I alla fall inte i en stad, i en lägenhet. De behöver röra på sig massor, och bör troligen ha tillgång till stor trädgård eller hundgård att gräva, rota och pyssla i.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Workingdog
0

#9 haha okej du vinner :p Men förut hade jag ca 30 råttor,15 marsvin, 3 eller 4 hundar, ca 5 hamstrar och en kanin :p

Och i hela mitt liv (13 år) har jag haft över 200 djur xD fast mamma har fött upp råttor,marsvin, haft några kullar undulater och jag har fött upp hamstrar, sen har vi haft möss också, och en iller, och vandrande pinnar sen också har jag haft många hundar xD

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[nataschaj]
0

8 japp de säger dem höhö bara för ja har kaniner katter hundar, innan hade ja råttor å fiskar med! allt i en 1a på 41km2 höhö :P

9 de räknas ju inte efter som du bor på en gård ;) hihi men inte dåligt du!