Äter 1 gång per dag
Hugo är snart 4 mån gammal.
Innan har vi alltid haft mat framme, men nu har han blivit lite rund. Lite valpfett gör väl inget men det ska inte bli för mkt.
Så i förrgår började vi med att ge honom mat 3ggr per dag, 8:00 - 13:00 - 18:00 med ½ deciliter varje gång. Dock äter han endast kl 18:00 och då äter han inte ens upp allt. Jag är orolig att han äter för lite, och sen ska han ju äta 3ggr per dag och inte 1.
Hur ska jag göra för att få honom att äta?
Jag skulle ge det någon vecka eller två för att han ska förstå att han bara får mat tre gånger. Se till så de är lungt när han ska äta, för som vår hund hon äter inte om de är massa liv och rörelse runt.
Du kan ju fortfarande ha maten framme om det fungerade för er, ge honom bara lite mindre mat.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Troligen blir han lite rundare just för att du har maten framme och han går och äter då han vill. Då småäter han vilket leder till att han blir lite rundare, som oss människor om vi går och småäter. Deras magar osv är inte skapta till att jobba hela tiden utan vid vissa tider då dom äter all mat, inte hela tiden som dom måste göra om dom går och småäter när dom vill :)
Men som #1 säger, ge det någon vecka eller 2 för honom att vänja sig. Tillslut kommer han att förstå att han måste äta då det serveras mat annars får han ingen :)