Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2203 ggr
Hannsi
0

Valp som matvägrar

Min 5 månader gamla chihuahua-pudelkorsning är världens matgladaste lille hund, han kastar sig alltid över maten och allt vad som erbjöds. Idag däremot struntade han totalt i sin frukost. Jag hällde upp och sa "varsågod", men han gick bara fram och nosade och gick sen därifrån… Jag gav honom nån Frolic bit och den slank ner, men inte med samma iver som vanligt. Efter en stund smaskade han i sig lite av torrfodret men gick sen iväg.

Han äter Royal Canin Junior och har aldrig haft några som helst problem med aptiteten på senaste. De senaste dagarna har kanske varit ganska intensiva för honom då jag precis har fått en ny häst så vi har spenderat mycket tid i stallet. Kan det vara detta som stressar honom? Vad ska jag göra? :S

SaraC
0

Kanske hormonerna som spökar, eller kanske tandbyte? Det kan ju bero på vad som helst, och det är oftast ingen fara om hunden mår bra i övrigt. En hund klarar sig utan mat ett tag, och din hund äter ju men bara inte lika ivrigt och mycket som vanligt, så avvakta lite och se. Men strunta i att ge honom Frolic eller annat godis så länge, ge honom torrfodret som belöning när ni tränar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar