Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 4410 ggr
[Driva]
0

Muskla hund

Har en liten blandras tjej på tre år som vi tog över i våras, jag skulle vilja muskla henne. Dels hela hon, men sen halsen tycker jag är väldigt omusklad.

Tips på hur man tränar upp henne?

Elcyion
0

Skritta henne i högt gräs, ojämn terräng och på sand. Just skritten musklar väldigt bra. Men se till att hon verkligen skrittar och inte passar. Passgången ser lite ut som en ringlande orm. De vickar på bakdelen.

Medarbetare på jack russel terrier

[Driva]
0

Nu är jag väldigt mycket inne på häst, så för mig är skritt väldigt långsamt. När min hund går normalt tycker jag de ser mer ut som en slags trav, men de kanske de som menas med skritt?

Fridaaaa
0

skritt är när hunden går, precis som hos hästar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Driva]
0

Jag har ju en rätt liten hund, så hon travar mest runt, ska man försöka få henne att skritta?
Hur gör man de på bästa sätt, är de koppel som gäller?

Annars när hon är lös som travar hon och galopperar runt, och hoppar fram (om de är högt gräs)

Maja2
0

Vad är det för raser i i henne?

[Driva]
0

Dvärgschnauzer/cocker spaniel :)

Fridaaaa
0

För att få dem att skritta om man har livlig hund är nog koppel bäst :D

tsset
0

Skritta eller trava i uppförsbackar, terräng, i vatten, simma i vatten, sätt på henne en sele och låt henne dra en lina för att sedan öka dragvikten, ta på en klövjeväska och låt henne bära små vikter på promenaden… att rejsa omkring fritt ger ju också muskler… Se bara till att hon får tillräckligt med mat för att bygga muskler, annars kan du försöka hur mycket som helst utan att hon blir en millimeter större i muskelmassa!

[Driva]
0

Klövjeväska har jag tänkt köpa, men inte haft råd än (tänkte ta de nu nästa månad), så de är ett jättebra tips!
är lite trött på att bära hennes godis och bajspåsar :p Tänkte hon kunde få ta hand om de själv :)

Just maten är ett stort bekymmer hemma, då hon inte är så bra på att äta sitt torrfoder. tycker hon är dålig i hullet nu, men vet inte riktigt hur jag ska få upp henne.
Hon får frolic som belöning när vi tränar, någon som vet hur de är kostmässigt om man säger så?
Eller ska man byta foder till något för en aktivare hund? (just nu får hon propac adult, och hon är ju inte superaktiv)

Fridaaaa
0

#8 bra tips!

Elcyion
0

Både trav och galopp är avlastningsgångarter. Mu kommer jag att upprepa mig själv, men skritt är den bästa gångarten för att bygga muskler!

Om du går i högt gräs (i förhållande till hundens storlek då) brukar de flesta hundar på automatik börja skritta eller bryta över i trav (och då är det bara att bromsa).

Sen kan du lära in skritt på kommando, och då blir det lättare att få henne att skritta på både plan mark, i uppförsbackar och liknande.

[Driva]
0

Skritt på kommando var en bra grej!
Då får vi lite träning för huvudet också.

Ska se om vi kan hitta någonstans med högtgräs, det är mest klippor, eller så är de klippt gräs (i alla fall de större ytorna) runt där vi bor.

Elcyion
0

Är det tillräckligt ojämnt underlag kan de inte passgånga. Det menar är att skogen också kan fungera bra.