Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3142 ggr
dalmatinern-aki
0

Tips på HUNDGODIS??????????

Hej jag undrar vad förutom vanligt hundgodis, och ost, korv, skinka, torrfoder man kan ge hunden som belöning

jag har hört att man kan typ ge Cornfleaks men är lite osäker.

Några bra TIPS……. 

kom gjärna men många olika hundgodis tips :)

en som vill de bästa för sin dalmatinerkille <3<3

Bunn
0

torkad blodpudding, både gott och nyttigt :)

tsset
0

Som belöning finns ju inga gränser för vad du KAN ge. Ge honom en äggmacka eller älgstek om du känner för det!

Det handlar väl mer om att inte ge sånt hunden inte tål (tror det ska finnas en artikel om det här på sajten?) och att verkligen ge sånt som hunden gillar. Inte sånt vi tror är belönande utan sånt som belönar hunden alltså!

Tänk på att det du vill ge din hund som belöning kanske inte alls är belönande utan istället straffar beteendet. T.ex. om din hund inte tycker om ost och du stoppar i honom det varje gång han ger vacker tass så kommer du minska det beteendet och till sist gör han det inte alls.

Tänk också på att mat kan levereras i olika former och på så sätt bli mer eller mindre värt som belöning. Det är skillnad på godis från handen, godis slängt på marken, att jaga efter en godis, att söka efter den i högt gräs osv osv…

Och så finns det ju alltid en chans att något helt annat än hundgodis är det som är belönande för din hund. Ut och prova diverse godisar och lekar och se vad han går igång mest på!

[Hilo]
0

Här får dalmatinerflickan leversnittar i små små bitar och mariekex

enbartmalin
0

http://www.hungryferrets.se/

Har hundgodis som är väldigt uppskattat, 100%kött

Hälsningar Malin

Pramfors
0

Jag kör med Mjukt godis till min hund..oftast köttbullar då hon älskar de och det är lätt att tugga/svälja…eftersom att jag tränar mkt med henne så kör jag med mjuka godisar som t.ex köttbulle, korv, blodpudding och även "hundgodis" som är mjukt..just för att det ska vara lätt för hunden att svälja och det inte ska ta för lång tid att äta upp under träningar.

AnneN
0

Jag kokar eller torkar lever som godis till mina hundar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

enbartmalin
0

Smart godis är färskost(tub), alltså baconost eller viltost osv.. Finns en hel del att välja på, finns ju även leverpastej på tub.
Lätt att ha i fikan, kladdar inte en massa, lång hållbarhet.

Hälsningar Malin