Aldrig varit så rädd i mitt liv
Jag gick på promenad tillsammans med en vän och hennes hund nu ikväll. Jag kallar hennes hund för Lady. Det hela börjar med att Lady får syn på en igelkott som den går fram till. Självklart blir min hund Troja nyfiken och vill se vad det är. Lady gillar inte när andra hundar försöker komma åt "hennes" grejer och hon flyger på Troja.
Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Vi försökte sära på dem men de vägrade släppa. Det var ren tur att vi fick isär dem. Först efter fem minuter lyckades vi. Jag orkade verkligen inte bry mig om att jag kunde blivit biten. Det var blodigt allvar. Jag har ingen aning om vart jag fick den kraften ifrån. Fast nu är jag helt slut.
Troja mår bra nu i alla fall, hon sover. Jag rengjorde såren när vi kom in. De var inte så djupa som jag trodde. Hennes päls måste ha skyddat henne. Fattar inte hur hon kan sova. Jag skakar, kan knappt andas och är i chocktillstånd.
Det är så himla konstigt. De två var verkligen bästa vänner. Troja blir tokig när man nämner Ladys namn. Varken jag eller Ladys ägare kan förstå hur det här kunde hända.
Var tvungen att skriva av mig :P
Usch, vad hemskt. Det låter ju otroligt att de skulle flyga i luven på varandra när de är så pass nära varandra.
Jag är glad att det löste sig i alla fall!
Usch vad läskigt! Men vilken tur att de gick bra!
Jag blir bara nyfiken, vad är lady för ras?
#1 Jag vet, det kom som en chock för oss båda.
#2 Lady är en dogo argentino.
Idag har chocken lagt sig för mig. Men jag får så ont i hjärtat av att titta på Troja :(
#3 Jag skulle råda dej att be en veterinär se över såren på din hund. En doggo har en hemskt starkt bett. Sår kan se små ut på utsidan men vara väldigt stora på insidan av huden. När hundar slåss så skakar dom varandra vilket gör att huden under pälsen går sönder mer än själva bithålet.
Och nu under rötmånaden så kan det bli elaka infektioner.
Att dom började slåss kan bero på att dom är bytesmedvetna.
När ni går ut och går tillsammans igen så se till att era hundar möts utan att se varandra i ögonen. Och försök att bete er som om detta aldrig hänt. (Jag vet, det är inte så lätt eftersom det sitter i bakhuvudet.) Låt dom gå omkring och kissa och att den andra får gå och nosa efteråt. Dom berättar väldigt mycket genom sin urin. Och ha dom kopplade.
Hoppas att allt löser sej. Lycka till