Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 3965 ggr
Noa-Nisse
0

ljuvlig valp

hejsan :D

Snälla ta dig tid till att kolla på denna ljuvliga valpen! det är ju inte klokt hur söt man får lov att vara!

http://www.youtube.com/watch?v=LkeS0aTNe-4

jag längtar till nästa sommar för då ska jag köpa en dogue de bordeaux! det kliar i fingrarna så mycket jag längtar!

har kollat in denna kenneln btw: www.doguehills.se och vill jätte jättegärna köpa valp därifrån. varför jag väntar till nästa sommar är för att då kommer jag ha 5 veckor semester, så :) ååh!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[nataschaj]
0

Fyyyyyy F*n va gulligt klipp!

kan förstå vfdu längat, dem e såå fina dessa hundar!.

Workingdog
0

Dogue De Bordeaux är härliga hundar :D Har en själv som är 3 år :) En kennel med fina hundar är också Heimers kennel i Norge, :) Visst det är en bit men det är värt det :) Vi åkte från stockholm till Oslo för att hämta våran tjej :) Men Doguehills är också en bra kennel:) Elsas (Våran tjej) pappa bor där Eross Van De Paterhoek , han är jättefin och är pappa till många :)
Förstår att du längtar. Dom är så himla härliga hundar :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Workingdog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är våran tjej ;)

/Mvh Jennifer

Noa-Nisse
0

#2 nämen så roligt! ja jag har igentligen inga problem att köra långt för att hämta valp. men för att först och främst komma till stockholm så är det 60 mil :/ bor längst ner i skåne…

hur är din hund då? vet att det handlar om individer och så men är hon lättlärd? gillar aktivitet, stoj, bus och träning? men även mys i soffan? jag hoppas på att få en sån hund och har fått för mig att det brukar vara så :)

#1 ellerhur! hur gulligt som helst :D

Manda29
0

Jättesöt valp :) Visst är Hootch (stavas?) en sån?

Noa-Nisse
0

#3 ååh så fin hon är! älskar deras ansikten. så uttrycksfulla

Workingdog
0

#4 Va? Du behöver väl inte åka till stockholm för att åka till Oslo? Vi åkte från stockholm efter som vi bor här i stockholm. Vi bilade dit :p
Hon är itne direkt lättlärd. Men tycker det är roligt ibland med typ lite tricks och så. Att springa i diken och leriga pölar är jätteskoj. Speciellt om dom är smutsiga ;) Om det är en ganska torr dag och hon får syn på en pytteliten vattenpöl ska hon springa igenom där flera gånger innan man kan gå vidare ;) Men dom kallas ju ibland för fransk dikeshund :p Bus och lek är jätteroligt, spec med våra andra hundar. Men träning är roligt om man har ngt riktigt gott, eller en BOLL :D Man annars så är det bättre att göra som man själv vill. Om man ropar på henne så ska hon bara lukta färdigt eller göra det hon gör innan hon kommer lunkandes, ibland springandes :) Och i soffan ligger hon gärna om hon får, fast då får nästan ingen annan plats ;)
Men hon är ett litet nötskal som inte fattar något ibland. Och tror att hon är jätteliten och kan smyga så ingen ser henne :)
Men hon är helt underbar :)

#5 japp det är han minsann ;)

#6 ja hon är riktigt fin. Hon har fått 2 cert så nu behöver hon bara ett tredje så är hon champion ;)

/Mvh Jennifer

Noa-Nisse
0

oj va kul! hoppas då hon får sitt tredje cert ;) hon ser ut som en riktig champion =)

ja nä jag förstår hur du menar, men det blir väldigt långt bara :P och jag fastnade för den kenneln jag nämde innan :)
tack för din beskrivning, det var verkligen jätteroligt att läsa. låter som en toppenhund :D passar nog mig bra!

vet en som har en dogue här i samma stad, den är jättefin den också. blir extra sugen när jag möter den :P

Workingdog
0

Ja hoppas vi med. Ja hon är ju efter Eross som är riktigt fin och en riktig vinnare ;)

Ja men Doguehills är en bra kennel, dom har ju valpar nu som är halvsyskon till våran Elsa ;) Dom har samma pappa.:p Men då kanske man ses på ngn utställning i framtiden om du kommer syssla med det ;) Men det är inte jag som ställer ut, det är min pappa :p

/Mvh Jennifer

Noa-Nisse
0

#9 Ja jag såg att dom hade valpar nu! men måste vänta till nästa sommar :) jag skulle vilja ställa ut, men ja då kanske man träffas på utställningar hehe!

Noa-Nisse
0

#9 påtal om något lite annat. vad gav ni för foder till henne när hon var valp? om du nu kommer ihåg det ^^ jag hade tänkt ge royal canin för stora hundar. men kan var bra att veta vad ni gav, för det finns ju en djungel av olika fodermärken :P

Workingdog
0

#11 haha vi är inte nog dom bästa att fråga. Då vi bara kör med färskfoder :) Hon fick ben och så fick hon ju lite av det hon åt hos uppfödaren i början för att avvänja men sen har hon bara fått färskfoder och BARF som våra andra hundar :)

/Mvh Jennifer

Noa-Nisse
0

#12 ah okej jag hade också velat barfa men det finns inga återförsäljare här nere i skåne :/ men då får jag höra med någon anna angående foder :P men tack ändå :D

Workingdog
0

#13 sen kan man ju köra med färskfoder och kanske lite torrfoder också. Vi kör med Vom og Hundemat :)

/Mvh Jennifer

Noa-Nisse
0

#14 tack :D men jag har hört att man inte ska blanda färskfoder och  torrfoder?! kanske inte det är sant?

men iallafall. det finns något som heter oscars någonting på www.foderbilen.se isåfall skulle jag kunna tänka mig det. men kan man ge valpar det också tänker jag!? det är så svårt att välja :P jag får väl höra med den kenneln jag köper valp av vad dem rekomenderar :)

Workingdog
0

#15 okej, vi gör det ibland och det funkar bra :) Men ja hör med dom vad dom äter och så nrä dom flyttar :)

/Mvh Jennifer