Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 4142 ggr
katsch
0

dräktig och aggressiv

Vår lugna, underdåniga, ranglåga tik har blivit som förbytt sedan hon parades. Nu är denna älskliga lilla varelse ett krutpaket - inte mot oss människor dock, utan BARA mot en av de andra hundarna i flocken. vi kan inte längre ha dem i samma rum. De har alltid tidigare varit kompisar. Nu tål de inte varandra. Det är rätt jobbigt och vårt hus är just nu ett enda stort sluss-system. Detta har pågått hela dräktighetstiden och nu är det tre veckor kvar. jag börjar oroa mig för att det inte ska gå över.

Någon som känner igen detta? Vad kan man göra? Vi har försökt att promenera tillsammans, att tvinga dem att vara i samma rum etc. men det har inte lugnat ner sig.

Tacksam för tips.

/K

Mischa
0

Tvinga dom inte till något dom inte vill, acceptera läget och gör det bästa av det.

Precis som människor kan man inte räkna med att dräktiga/digivande tikar skall vara sitt "gamla jag", dom är hormonstinna och i denna tiks fall vill vara ifred.

≧◔◡◔≦

katsch
0

Ja, det kanske är det klokaste. Och sedan hoppas på att det går över av sig själv när valptiden är över.

/K