Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2449 ggr
[Trojasmatte]
0

Matproblem

Jag håller på att byta foder från carrier original till ett vetefritt carrier foder. Egentligen fungerade hon bra på carrier original men kändes som att det skulle löna sig i längden om jag böt till ett bättre foder. Just nu är det ungefär 50/50 av båda fodrena. Problemet är att hon bara äter det gamla fodret och lämnar kvar det nya. Ska jag byta tillbaka till det gamla eller kommer hon börja äta det? Känns dumt att tvinga henne att äta något hon inte gillar.

Maja2
0

Hon äter nog det gamla för att hon är van det. Fortsätt du så kommer hon att vänja sig vid det nya fodret åxå.

Tvinga henne äta nåt hon inte gillar? Hunden är ett djur. En hund. Det går inte tvinga dem äta nånting.

ellaaannnn
0

#1- hon sa aldrig att hon skulle tvinga hunden. hmm…

Maja2
0

#2 Hon sa att det känns dumt att tvinga henne att äta nåt hon inte gillar … läs igen får du se.

ellaaannnn
0

#3 ja men hon sa aldrig att hon skulle tvinga hunden :) hon tycker det känns att det är dumt att tvinga, men skrev aldrig att hon tänkt att tvinga :)

Maja2
1

#4 Men snälla du. Jag skrev att hunden är ett djur. Snacket om att tvinga en hund är helt orealistiskt. Tvinga hur?  Jag tror att du helt enkelt inte förstår vad jag menar. Inget jag tänker ödsla mer energi på, utan hoppas att ts förstår vad jag menar. Det är huvudsaken.

Workingdog
0

#5 det går visst att "tvinga" den äta ngt, om man bara ger hunden den maten så kommer den tillslut äta då den inte kommer svälta sig själv. Det är väl ändå lite att tvinga då den måste äta det för den får inget annat.? :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Maja2
1

#6 Tycker du på fullt allvar att det är att tvinga?

Ja… isåfall är det väl det.

Då tvingar jag nog mina hundar, för de får inte välja mat, utan jag bjuder dem det jag tycker de ska ha.

Workingdog
0

#7 nej det var inte så jag menade, du sa att om inte hunden vill äta ngt så gär den inte det. Men den kommer ju till slut göra det för den vill inte dö. Jag vet inte hur ts menade och jag tycker inte det är tvinga på det sättet men skit samma, jag förmulerade mig fel och det ber jag om ursäkt för.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Trojasmatte]
0

Tvinga är kanske fel ord, men menade det #6 sa. Det är konstigt. Har bytt foder förr och då åt hon det nya med glädje. Nu rör hon inte det nya utan spottar ut dem. Men får fortsätta med bytet, hon kommer ju bli tvungen att äta det för eller senare.

[Driva]
0

#8 jag känner folk där hunden har vägrat äta viss hundmat och de har tillslut varit tvugna att byta för att hunden har gått ned så mycket, så hundar äter inte alltid bara för att de blir hungriga.

Men jag skulle testa en eller två veckor och bara ge de nya fodret, alt blanda kanske 25%/ 75% gamla och nya.