Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2487 ggr
Kickan90
0

avmaska?

hej,

vilket medel rekomenderar ni att jag ska använda till min 8v valp?

ska avmaska henne snart.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Hilo]
0

har inte uppfödaren avmaskat?

Kickan90
0

jo, men blev informerad att jag kan avmaska en gång till när vi har kommit hem och hon har hälsat på min vovve.

eller de behövs inte?

Medarbetare på

Catnap
0

Jo, man avmaskar väl en gång när man fått hem valpen. Min valp fick noskvalster som liten så jag behövde inte avmaska då medlet tog både noskvalster och mask. Fråga vilken uppfödaren har använt och vad hon tycker att du ska använda. Visst är det bra att ta olika medel så att maskarna inte blir resistenta?

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Kickan90
0

aa, jag skulle ta ett annat medel :p

Men då är de spolmask och bandmask va? ^^ e lite osäker nu :S

Medarbetare på

Catnap
0

Mins inte faktiskt, hör med uppfödaren för säkerhets skull så det blir rätt :)

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Kickan90
0

Banminth® vet fick jag höra va bra =) en engångsdos

men skulle ni rekommendera något annat så säg gärna till. uppfödaren använde Flubenol® vet =)

Medarbetare på

[Hilo]
0

#6 Banminth skulle jag ge! Det är bra, och som sagt är det en engångsdos. Kom inte på vad det hette innan bara Oskyldig

Kickan90
0

#7 så bra =)

Då fixar jag det till henne!
tack!

Medarbetare på

[Hilo]
0

#8 Kanon Glad

Katti
0

Fast du ska verkligen inte avmaska bara för att valpaen har hälsat på din hund!

Jag förutsätter att valpen var nyavmaskad när du hämtade den, vilket ju måste vara i dagarna. Då ska den inte avmaskas förrän 2 veckor efter den kuren (ev längre, beroende på medel). Banminth ska ges var 14:e dag upp till 3 månaders ålder, alltså två gånger till medan hunden är valp.

Kickan90
0

tror du verkligen att jag ska avmaska valpen bara för att hon har träffat min hund?

Hon var inte helt ny avmaskad utan han sade att jag skulle göra det vid hennes 12v spruta.

Jag vet att banminth ska ges var 14 dag upp till 3 månd osv. Kollar ju upp sånt innan jag ger mina hundar något…

Medarbetare på

Katti
0

Tror och tror… Du skrev det:

jo, men blev informerad att jag kan avmaska en gång till när vi har kommit hem och hon har hälsat på min vovve.

Det var därför jag ifrågasatte.

Jag får inte ihop att du ska avmaska om 4 veckor när man ska avmaska varannan vecka.

Ixectrona
0

Här blev valpen avmaskad med Banminth hos uppfödaren, och så nu igen med Axilur vid elva veckors ålder.