Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1917 ggr
[oboybabe]
0

Hur gör ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har funderat lite på hur ni gör med eran hund och erat arbete? Lämnar ni hunden på ett dagis eller har ni dag matte? Lämnar ni hunden hemma medans ni arbetar eller kanske den får följa med?

Själv så är min Sambo arbetslös för tillfället så än har vi inga problem och sen jobbar jag bara kvällar så när han få jobb så löser det sig eftersom han vill bara jobba dag, sen har jag turen att om det inte skulle gå någon gång får jag ta med honom till mitt jobb.

Catnap
0

Mina hundar är hemma med mig då jag pluggar på distans. Nu till hösten kommer de att vara i hundgård de timmar vi inte är hemma. Blir det extremt långa dagar så tar sambon med dem till jobbet så de får ligga på lagret eller så ordnar vi dagmatte. Hunddagis är inget alternativ för oss då hanhundar måste vara kastrerade.

Jag har varit noga med ensamhetsträning trotts att jag har varit hemma från dag ett då valpen kom så det är inge problem för dem att vara hemma såvida det inte är extrema timmar dagligen. Det är jag tacksam för, många får problem när de plötsligt jobbar eller får ändrade scheman för att de "glömt" ensamhetsträningen.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

[oboybabe]
0

#1 Ja ensamhets träning är ett måste anser jag. Jag tycker att en hund ska kunna vara hemma medans man ska handla osv.

Zabina
0

Jag och min sambo jobbar för tillfället vid olika tider så Lion behöver sällan vara ensam. Vissa dagar blir det 2 timmar han är ensam, vilket funkar kanon! Till hösten kommer vi jobba mer samtidigt och han kommer få vara ensam fyra timmar på fm, blir det längre tid så fixar vi dagmatte.

Manda29
0

När jag jobbar eller arbetstränar så är jag borta ca 5 timmar. Hundarna är hemma.

Har halv sjukersättning och är halvt arbetslös. Så vissa tider är man ju "hemma" dygnet runt s.a.s :)

[Hilo]
0

Mina hundar (och andras) följer med på jobbet.. Glad

Kickan90
0

Just nu pluggar vi få våra vovvar får vara hemma. Som tur är bor vi nära högskolan och har trevliga grannar/kompisar som hjälper oss om det skulle krisa. speciellt för den lilla valpen som har kommit nu =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!