Agility
Hej
Jag har en 3 årig schäfer tjej här hemma som verkligen försöker och vill lära sig allt som jag lär henne. Vi har hållit på med "trix" i mindre än 2 veckor nu och hon har lärt sig rulla runt, spela död o mycket mer.
Nu så vill jag gå över till agility, och träna det hemma - men vad ska jag ha för redskap när jag tränar henne? Jag har inga hinder så ni vet. Jag vill se om vi gillar det först sen så skulle kanske min mamma fixa något hinder eller något. Men som sagt, vad kan man använda för redskap? :)
hoppa över det som finns - buskar, blommor, murar, stenar osv. Eller köp billiga hinder på Rusta - de är lätta att sälja om ni inte skulle vilja fortsätta och inte dyra heller :)
Annars - sätt upp två stolar och en pinne emellan. Se till att pinnen kan flyga av om hunden slår i! Annars kan den göra sig illa.
#1 jag kan prata med mina föräldrar och se om de kan köpa till mig, men till dess använder jag typ sopborstar osv ^^
Innan jag köpte hinder ställde jag upp hinkar och stolar, och satte en pinne elller en sopkvast emellan. Fungerar super! (: Nu har jag köpt hinder på Rusta, ett däck som man kan bygga om till ett vanligt hopphinder. Har även köpt slalompinnar, och dom kan man enkelt sätta ner som ett kryss så har man ett hopphinder där med ;)
#3 okej :)
Man kan även använda slalomstavar som slalom! :)
Jag har ett super bra tips till hinder! :D
Det finns "jätteplockepinn". Tror att det går att köpa på välsorterade leksaksaffärer. Dom funkar perfekt. och så ser det lite "proffsigare" ut än sopkvastar och annat :P Dom funkar verkligen super.
Som "hinderstöd" kan man ha hinkar eller annat.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#6 Vilket bra tips! Att jag inte tänkt på det förut… 
#7 hehe jag är ganska stolt över att jag kom på det ^^ vet faktiskt ingen som gör lika :P dom är lagom långa, tjocka och färgglada :) och mkt billigare än "riktiga" hinder! om man är händig kan man snickra ihop hinderstöd också, då har man kompletta fina hinder.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#6 smart :)
Du kan också lära henne att hoppa över dina ben eller armar! Och gå slalom mellan benen. En stor fördel är att man kan göra det var som helst utan rekvisita. Och visa upp det var som helst när hunden har blivit duktig
.