Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 6258 ggr
Banankaka320
0

Fulla människor

Hur reagerar din hund på fulla människor?

Själv så trivs min nakenhund oehört bra med fulla människor, vanligtvis skriker hon och gör utfall mot folk som hälsar på henne. Men när hon är med mig på hemmafest så springer hon runt överallt och kan sitta i okända människors knän, även om alla skrattar åt henne och alla tittar på henne samtidigt. Jag tror det beror på att alla är liksom mer avslappnade och klappar henne ännu mer och ger henne mkt uppmärksamhet.

Men min systers pudel mår jättedåligt, men hon har haft dålig erfarenhet av fulla män också. Hon sitter alltid hos min syster och vinglar av trötthet, hon känner att hon har något ansvar och måste hålla sig vaken. Min syster bruka tvinga henne att lägga sig och vila, då får hon vila i den stora sköna sängen, och det går hon med på :)

Ellenfyrkant
0

Min hund (Shetland sheepdog) blir spänd bland onyktra människor, och osäker. Om det är okänd folk. Det syns på hela honom att han tycker situationen är jobbig. Men är det hemma med enbart bekanta brukar han inte "säga" så mycket.

Mvh Ellenfyrkant

[Hilo]
0

Mina två hundar jag har nu har under tiden jag haft den aldrig träffat på berusade människor, så jag vet inte hur de regrerar..

En hane jag hade förr reagerade så att han vaktade matte/husse emot dem, vilket jag tycte var bra så fulla människor är inget jag vill ha omkring mig..
En annan hund (tik) kunde inte bry sig mindre..

Resten av jyckarna minns jag inte..

Ellenfyrkant
0

Jag kom på att det kan vara intressant att se vad det är för ras varje person beskriver. Så lägg gärna till det ni som svarar ! Jag lägger till det i mitt inlägg nu. Glad

Mvh Ellenfyrkant

[Hilo]
0

_de jag har nu är en tik av okänd mix och hanen är en mix mellan labbe/flat/golden.

hanen som vaktade var en mix av dobermann, labrador, risen schnauzer och rhodesian ridgeback, och tiken som inte brydde sig alls var en mix av dobermann/schäfer.

rottisarna vi hade vet jag inte hur de reagerade.._

Banankaka320
0

#3 Ja det vore också kul :D

AnneN
0

Mina 2 är kullsyskon av blandningen lapsk vallhund, pitbull, amstaff, dobermann.

Velvet reagerar likadant på alla människor oavsett de är nyktra eller fulla, hon är enbart glad och ska upp i famnen och pussa alla, om de nu inte är hotfulla för då är det fullt vaktläge som gäller.

Mischa, som jag haft sedan i våras bara, tycker inte alls om främmande folk som är fulla/drogpåverkade. Komemr de för nära och ska hälsa trots att jag sagt att de inte får så mullrar han värre än en V8 och visar alla tänder, inte värt att de försöker komma fram till han alls. Är det dock folk han träffat förr i nyktert tillstånd och som han gillat då så har han inget emot dem då de är onyktra heller.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jespersen
0

Min Jack Russell gillar alla människor, oavsett om dom är berusade eller inte.

Min Welsh Corgi däremot.. Hon har väldigt svårt för främmande människor över huvudtaget, och speciellt folk som beter sig konstigt/ser konstiga ut. Så berusade människor tycker hon inte om. Hon kan även ha svårt för handikappade människor som rör sig konstigt eller folk med luva/slöja (blir ju inte bättre av att muslimer ofta är rädda för hundar och då i Humlas ögon beter sig ännu konstigare.. Lika pinsamt varenda gång hon skrämmer någon :( )

Så det är stor skillnad på mina. JRTn är öppen för alla människor medan Corgin är otroligt uppmärksam på varenda avvikelse från "normalt" betéende.

Jespersen
0

Jag lyckades inte ändra mitt inlägg, men i sista stycket menade jag mina hundar som individer, inte raserna. Även om det säkert kan stämma till viss del på raserna också (dock ska ju Corgin aldrig vara rädd)

Taci
0

Min Eurasier älskar alla människor, oavsett om de är nyktra eller stupfulla ^^

Däremot om man går ute i mörkret o någon kommer vinglandes lite skumt så morrar han. Det är dock oftast när jag går själv med honom, inte när sambon är med. Vovven har en förmåga att få större vaktinstinkt när det är bara jag, kanske för jag är så liten (kort);)

[Vargnatt-]
0

Så här långt har Aramis ( bener sennen) mest träffat människor som varit berusade som han känner bra sedan innan, de reagerar han inte på, han ska ha uppmärksamhet som vanligt och sitter och vill bli klappad. Det är ju folk han känner och de uppträder inte alltför konstigt eller så.

Enda okända han träffat som var onykter var en även för mig okänd människa som kom springande och knuffade mig när vi var ute och gick en kväll. Då började han skälla och dra mot killen.

Kalli
0

Blue, okänd härstamning, vill inte hälsa på okända människor, nyktra som onyktra. Trams, Amstaff/Rottweiler hälsar gärna om personen inte uppträder konstigtt eller hotfullt, det gäller dock även det båda nyktra och onyktra personer.

Banankaka320
0

#7 Åhh det är så pinsamt XD Min hund gör utfall mot muslimer hela tiden, pga kläderna fladdrar i vinden och dem är redan rädda. Dem borde ju märka att hunden bara gör så mot dem och ingen annan >< Dumma hund… bruka skälla lite på hunden och sen le mot dem hon har gjort utfall mot xD

Maddepadde
0

Min jaktlabbe har inga problem med onyktra människor så länge de beter sig som folk.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Catnap
0

Mina golden reagerar inte mycket på fulla männsikor. Men då håller jag alla okända fulla männsikor på avstånd (alla främmande människor överhuvudtaget) och de känner sig trygga med situationen då vi har främmande eller själv sitter och dricker. Å andra sidan så brukar ingen vara extrem full utan det är mest förfester. jag ser alltid till att vara tillräkligt i form för att hålla koll på hundarna annars så ser jag till att ha hundvakt.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Banankaka320
0

En till fråga, har ni varit fulla med hunden? Hur reagerade den då?

Jag har varit lite lullig, sådär pratgladpåverkad. Men sån blir jag också av för mycket coca cola xD Min hund börja leka med mig väldigt mycket då och vill sitta i mitt knä, men det beror på att jag klappar henne hela tiden för jag blir ofta lite hyper och då sitter hon där och njuter och "utnyttjar" mig xD

AnneN
0

#15 Med Velvet har jag varit onykter och hon har inte reagerat nått annorlunda då, med Mischa har jag inte varit onykter (ännu iaf)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lattjo
0

När vi hade nalle så var han otroligt go med andra människor han var en perfekt hund. Men när fulla människor kom in i bilden blev det morr som att rör du mej eller matte/husse biter jag dej. Han gillade nog inte hur de betedde sig;)han var samojed:)

Sophie&Segra
0

Min Border Collie tik Meya på 10mån sparkar bakut när vi vistas bland onyktra människor. Pratar vi om män gör hon allt för att fly och blir livrädd.
Dock ligger det mycket bakom detta då hon ifrån 8v ålder - 5mån ålder blev sparkad, slagen och inkastad i väggar av en alkoholist i min närhet, denne en man.

Så hennes rädsla för män/främmande är något vi jobbar med dagligen. Men framsteg gör vi!

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Catnap
0

#18 Va??? Förvånad Hur fick ni reda på det ni måste väl ha märkt att något pågick??

//Angelica

Sophie&Segra
0

#19. Jodå, jag var med och upplevde det hela med henne. Dock var det inte lika lätt att avbryta hela situationen då denne personen är ingen mindre än min pappa..

Catnap
0

#20 Åh fy vilken jobbig situation

//Angelica

Sophie&Segra
0

#21, Ja det var det verkligen. Så jag kan väl säga såhär, att vi tycker lika och reagerar lika på onyktra människor. Vilket gör våran träning inom just detta väldigt svår.

[alena]
0

Rippe och Shaggy reagerar inte så mycket annorlunda på onyktra och onyktra människor.

Azlan däremot gör skillnad på folk.

Är det bekanta kan det funka ändå, men okända kan hända att han inte accepterar.

Var i Edsbyn och gick med honom en gång när en onykter karl kom emot honom vid en av bankomaterna, sen reagerar han varje gång vi passera det stället med att ta en omväg… han går nästan ut i vägen.

Banankaka320
0

#20 Vet hur det känns >< Man känner sig så hopplös och kan inte göra något och samtdigt så jävla arg och ledsen ><

Han här försökte "uppfostra" hunden genom att skrämma skiten ur henne. Men allt är annolunda nu som tur är. (Hunden bor inte med han och träffar han sällan.)

Sophie&Segra
0

#24, ja det var väl ungefär som min pappa, som löste problemet med att Meya 9veckor gammal ville hoppa upp i soffan genom att slänga in henne i kylskåpet ända ut i köket.. eller att han tänkte lära henne att inte hoppa på honom när han kom hem genom att sparka henne till andra sidan huset i princip. ja, allt detta i onyktert tillstånd såklart. och försökte man protestera, ja då åkte man nästan på samma behandling själv. nykter, var han dock min 'pappa' och betedde sig som vilken människa som helst, dock skedde detta alltför sällan. så jo, visst fasiken är det jobbigt, speciellt när man blir helt maktlös och endast kan stå och se på.

kan ju glädjas åt att båda våra hundar har kommit ur situationen och slipper sättas i den någonsin igen! :)